نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا با انتقاد از سیاست واشنگتن در تحریم کشورهای مخالف خود، وزیر خارجه سابق آمریکا را «جنایتکار جنگی» توصیف کرد.

قانون‌گذار اروپایی: تحریم‌ها ضد ایران، عراق و سوریه جنایت علیه بشریت هستند

به گزارش قدس آنلاین، «میک والاس» قانونگذار پارلمان اروپا گفت اعمال تحریم‌های آمریکا بر کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، سوریه، ونزوئلا و کوبا، جنایت علیه بشریت است.

والاس بامداد پنجشنبه ضمن اشاره به مراسم دفن «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه سابق آمریکا، در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم‌ها علیه عراق، که مادلین آلبرایتِ جنایتکار جنگی معتقد بود ارزش [کشتار کودکان عراقی] را داشت، مجازات دسته‌جمعی علیه مردم عراق بود».

وی با نام بردن از دیگر کشورهایی که تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته‌اند، افزود: «[تحریم‌ها علیه عراق] ۵۰۰ هزار کودک را به کشتن داد - جنایتی علیه بشریت بود - همانطور که تحریم‌های امروزی علیه ایران، ونزوئلا، سوریه، کوبا، افغانستان و دیگر کشورها هستند».

آلبرایت ۸۴ ساله در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۲ (سوم فروردین ۱۴۰۱) بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد. (جزئیات بیشتر)

او یکی از چهره های اصلی دولت «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که ابتدا به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد و سپس در دوره دوم ریاست جمهوری خود به عنوان دیپلمات ارشد این کشور رسید.

آلبرایت که از گسترش ناتو حمایت می‌کرد، در ماه می ۱۹۹۶ و زمانی که عهده‌دار نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود، در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس»، از مرگ و میر کودکان عراقی در نتیجه تحریم‌های واشنگتن حمایت کرد.

خبرنگار برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس» در مصاحبه با آلبرایت گفت: «ما این را شنیده‌ایم که نیم میلیون کودکان (عراقی) جانشان را از دست داده‌اند، این تعداد بیشتر از کودکان کشته شده در (حمله اتمی آمریکا به) هیروشیما است. آیا بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشته است؟»

مادلین آلبرایت در پاسخ به این سوال از مرگ ۵۰۰ هزار کودک بی‌گناه عراقی در نتیجه تحریم‌های آمریکا حمایت کرد. او گفت: «به نظر من، این یک انتخاب بسیار سخت است اما ما فکر می‌کنیم که بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشت».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.