۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 796376

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از خالی بودن ۷۲ درصد سد اکباتان خبر داد و گفت: حجم فعلی سد اکباتان تا روز گذشته ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار مترمکعب بوده که با این میزان، ۲۸ درصد حجم این سد پر است.

۷۲ درصد سد اکباتان خالی است

به گزراش قدس آنلاین، محمد ضروری با بیان اینکه بیشترین حجم آب ذخیره شده را از بین سدهای استان همدان سد کلان ملایر  به خود اختصاص داده اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر تا روزگذشته هفتم تیرماه میزان حجم سد کلان ملایر به ۴۴میلیون و ۱۲۰ هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود : پر بودن مخزن سد کلان ملایر در سال آبی جاری به دلیل میزان ذخیره بیش از ۸۰ درصدی سال آبی قبل بوده و  آورد رودخانه سد کلان ملایر نیز  کاهش زیادی داشته است.

ضروری ورودی سد اکباتان را هم  در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه برابر ۲.۵ مترمکعب در ثانیه و خروجی این سد برای مصرف شرب شهر همدان را ۴۱۶ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود:با همکاری شرکت آبفا و مدیریت به عمل آمده، برداشت آب از سد اکباتان همدان را  به شدت کاهش داده ایم‌ و در حال حاضر آب شرب شهر همدان  از آب‌های سطحی و چاه‌های آب شرب اطراف همدان تامین می‌شود تا آب سد اکباتان برای فصول گرم سال ذخیره شود.

وی در ادامه با اشاره به حجم ذخیره دیگر مخازن سدهای استان تا روز گذشته خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۴ درصد سد شیرین‌سو با حجم یک میلیون  و ۸۰ هزار متر مکعب ، ۹۸درصد سد کلان با حجم ۴۴میلیون و ۱۲۰ هزار متر مکعب  و ۴۱ درصد سد سرابی با حجم  سه میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب پُر هستند.

ضروری خاطر نشان کرد: حجم ذخیره سد آبشینه نیز تا روز گذشته طی بارندگی‌های چند روز اخیر ۵۳۰ هزار مترمکعب بوده که با این میزان تا روز گذشته ۱۱ درصد حجم این سد پر بوده ضمن اینکه آب سد آبشینه از دو منبع  سرریز سد اکباتان و رودخانه سیاه کمر تامین می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.