وزیر برق عراق گفت که این کشور و ایران برای ازسرگیری صادرات گاز ایران و پرداخت بدهی های بغداد به تهران به توافق دست یافتند.

عراق از توافق با ایران برای تامین مجدد گاز خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، «عادل کریم» وزیر برق عراق گفت که این کشور و ایران برای ازسرگیری صادرات گاز ایران و پرداخت بدهی‌های بغداد به تهران به توافق دست یافتند.

عادل کریم گفت: در جریان سفر به تهران با طرف ایرانی برای واردات گاز به عراق در تابستان توافق شد و آنها متعهد شدند که نیروگاه‌ها و واحدهای تولید برق را تجهیز کنند.

وی افزود: بغداد برای واردات گاز به تهران بدهکار است و برای پرداخت این بدهی توافق شد. فکر می‌کنیم که در فصل تابستان و همچنین زمستان تجهیز به خوبی صورت گیرد.

وزیر برق عراق گفت: واردات گاز در جهان با کمبود مواجه است و به کالایی بسیار پرتقاضا تبدیل شده و دستیابی عراق به نیاز خود یک دستاورد است و پیش بینی می‌کنیم که تأمین برق برای شهروندان طی تابستان به خوبی صورت گیرد و از شهروندان می‌خواهیم به منظور تضمین توزیع خوب برق برای همه در مصرف صرفه جویی کنند.

کریم ادامه داد: میزان تولید انرژی در عراق خوب است اما مصرف بسیار بالاست و از سال ۲۰۰۳ تا امروز بیش از ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.