معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل بنیاد شهید محور مقاومت خبر داد.

تشکیل بنیاد شهید محور مقاومت/ عادی‌سازی اشغال، امری شکست خورده است

به گزارش قدس آنلاین، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در برنامه کنکاش شبکه جهانی جام جم حضور یافت و از تشکیل بنیاد شهید محور مقاومت خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه در مورد نامگذاری روز جهانی قدس گفت: کاری که نظام سلطه در تاریخ انجام داده است عادی‌سازی اشغال در همه جوانب است، البته سرزمین فلسطین دارای ویژگی‌های خاصی بوده و پایگاه فکری مسلمانان بوده است و محل تقابل تمدنی بین نظام سلطه و غرب و تمدن مظلومان و اسلام است.

وی افزود: نظام سلطه به صورت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و حضرت امام خمینی (ره) نیز گوشزد کردند که همه مستضعفان، مظلومان و مسلمانان عالم یکپارچه باید از آرمان فلسطین حمایت کنند و حضرت امام (ره) به عنوان یک رهبر مردمی خواستار تشکیل جبهه جهانی علیه این پاک‌سازی نژادی شدند که عادی‌سازی اشغال محقق نشود.

معاون رئیس جمهور در مورد حکام عربی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، گفت: تمامی حکام غیر مردمی و سرسپرده به قدرت‌های مادی جهانی وابسته هستند که نمونه آن رژیم شاه بود که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کرد و هم‌اکنون نیز تمامی حکامی که پایگاه مردمی ندارند برای ماندن به قدرت به قدرت‌های خارجی تمکین می‌کنند و عادی‌سازی نیز خواسته این قدرت‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد وضعیت کنونی فلسطین گفت: ملت فلسطین در حدود ۷۰ سال گذشته به این نتیجه رسیده است باید روی پای خود بایستد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت‌های جدی و مهم مبارزه با صهیونیست‌ها در فلسطین شکل گرفت که نمونه آن حماس و جهاد اسلامی هستند که رفته رفته نیز مجهز شده و شاید اگر زودتر این نهضت‌ها شکل می‌گرفت پیروزی زودتر حاصل می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: روز قدس امسال با سال‌های گذشته شرایط متفاوتی دارد و رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نیز با مبارزه ملت فلسطین مواجه شده است و در همه سرزمین فلسطین مبارزه ادامه دارد که نشان می‌دهد پیروزی این ملت نزدیک است.

وی در ادامه در مورد شکل‌گیری محور مقاومت گفت: اینکه ملت‌های مسلمان می‌توانند با تکیه بر خداوند متعال و قدرت مردم مسلمان مشکلات و مسائل خود را حل کنند و بر دشمن پیروز شوند هدیه حضرت امام خمینی (ره) به ملت‌های منطقه است که نمونه آن پیروزی مردم لبنان بر صهیونیست‌ها بود و امروز می‌بینیم صهیونیست دیگر جرئت حمله به لبنان و حتی حمله گسترده به غزه را ندارد.

معاون رئیس جمهور گفت: تفکر جبهه مقاومت با تلاش‌های شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی در تمامی کشورهای منطقه در حال توسعه است و به یک جریان قوی بین‌المللی تبدیل شده است که باعث پیوند مردم شده و در این راستا در حال تشکیل بنیاد شهید محور مقاومت هستیم.

معاون رئیس جمهور درباره تجمعات ضد صهیونیستی در سراسر جهان گفت: موضوع فلسطین صرفاً مسئله مسلمانان نیست و این رژیم مانند رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نژادپرست است و مردم جهان به صورت فطری با جنایات آن مخالف هستند و این تجمعات قطعاً به ملت فلسطین کمک خواهد کرد به خصوص اینکه توسعه این مبارزات باعث تغییر رفتار حکومت‌های حامی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مؤسسات مشابه بنیاد شهید در کشورهای مختلف مانند عراق، لبنان، سوریه و... در حال فعالیت هستند که می‌توانند با هم همکاری کنند ضمن اینکه پرونده‌های مشترکی نیز مانند موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهندس وجود دارد که دستگاه قضایی عراق باید این موضوع را پیگیری کند و در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز این همکاری با سایر کشورها انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره فعالیت‌های خدماتی بنیاد شهید و مؤسسات مشابه در کشورهای محور مقاومت، گفت: هر یک از این مؤسسات خدماتی ارائه می‌دهند که می‌توان به صورت مشترک آنها را پیگیری کرد که به عنوان نمونه می‌توان به اعزام زائر و پاسداشت شهدای محور مقاومت اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.