نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

 آیت‌الله علم الهدی: مسئله قدس مبنای سیاست خارجی ما است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه امروز مشهد که در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس و در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نسل جوان ما امام و انقلاب را درک نکرده‌اند و به روایت صدا و تصویر امام را می‌شناسند و هشت سال دفاع مقدس را نیز ندیده‌اند و بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند. امروز برای این نسل مطرح است که فلسطین یک کشور و ملت دیگر است و ما در یک نقطه دیگر چرا بایستی مسئله فلسطین برایمان مهم باشد؟

وی افزود: دشمن تبلیغات زیادی روی این مسئله در دنیا به زبان فارسی صورت می‌دهد و در گوش و مغز نسل جوان ما این شبهه و القائات را می‌خواند. توجه کنید که ما مسلمان هستیم و پیامبر و قرآن و اسلام را قبول داریم. ایشان در سرزمینی مبعوث شدند که نظام عشیره‌ای حاکم بود. اما مناسبات عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و از میان بردند. ما شیعه اهل بیت(ع) و وابسته به پیامبر هستیم؛ مناسبت‌های ما خونی و جغرافیایی و مرزی نیست بلکه اجتماعی و دینی است و با این مناسبت‌ها زنده هستیم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست. اسرائیل برای دشمنان یک خاکریز تشکیل شده بعد از جنگ جهانی دوم برای کدخدایی در دنیا است و فقط یک چالش برای این کدخدایی داشتند و آن هم اسلام است.

وی افزود: دشمن می‌خواسته و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد. اما جبهه مقاومت فلسطین ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله ماست. زیرا اسلام و پیامبر را قبول داریم. دشمن می‌خواهد این خاکریز را جمع کند و ما باید مقابله کنیم. فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

وی در ادامه گفت: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند و اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا اسرائیل ریشه کن شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.