عضو شورای اسلامی شهر مقدس مشهد گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری موضوع احداث دومین کارخانه نوآوری شهرداری در مناطق حاشیه شهر پیش‌بینی شده و از شهردار خواسته شده در اجرایی شدن این مرکز تسریع شود.

احداث دومین کارخانه نوآوری  مشهد در حاشیه شهر

به گزارش قدس آنلاین، مجید دبیریان افزود: تاکنون ۳۵ مصوبه برای رفع موانع طرحهای شهرداری مشهد تصویب شده است که برخی از این طرحها مربوط به دهه ۸۰ است و تلاش می شود مشکلات اجرای آنها هر چه زودتر برطرف شود.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر مشهد مدیریت شهری پروژه‌هایی نظیر رود پارک تعریف شد که فاقد مهندسی ارزش و دارای ایرادات اساسی است، این پروژه‌ها برای رفع ایراد در دستور قرار گرفته است.

دبیریان افزود: ۹۵ دستور کار تاکنون در کمیسیون اقتصادی بررسی شده است، تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی مورد تاکید کمیسیون است و تلاش می‌شود از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان برای افزایش تولید در شهر استفاده شود. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: کارخانه نوآوری در شهرداری مشهد با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان فعال است که البته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری آن هزینه شده که هزینه زیادی است و باید شرکتهای مستقر در آن مکان پویاتر شوند.

دبیریان اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری نیز موضوع احداث دومین کارخانه نوآوری شهرداری در مناطق حاشیه شهر پیش‌بینی شده و از شهردار خواسته شده در اجرایی شدن این مرکز تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد: از واحدهای دانش‌بنیان حمایت می‌شود و شهرداری در سهام‌داری این شرکت‌ها نیز ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماندگاری زائر در شهر مشهد کوتاه است، افزود: از این رو طرحهایی برای افزایش ماندگاری زائر در دستور است که استفاده از ظرفیت زیارت و مضجع شریف رضوی اولویت است، در کنار آن پروژه‌های تفریحی فرهنگی نظیر شهربازی بین‌المللی نیز در مشهد دنبال می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ایجاد بندر خشک در مشهد نیز گفت: این پروژه نیز در دستور کار است و جلساتی برای نهایی شدن آن برگزار شده است.

دبیریان افزود: احداث شهرک فرودگاهی نیز از الزامات شهر مشهد است، مدیریت شهری در کنار دستگاه‌های دولتی برای این طرح  طولانی مدت آماده همکاری است.

وی گفت: احداث این طرح حداکثر ۱۰ سال طول می‌کشد، برای اجرایی شدن آن جلسه‌ای با حضور شهردار مشهد با معاونت اقتصادی رییس جمهور برگزار شده و دولت اعلام آمادگی کرده این پروژه در اولویت مگا پروژه‌ها باشد .

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت کوهستان‌ پارک نیز اظهار کرد: پیگیری‌هایی با بنیاد شهید و مالکان پروژه برای واگذاری کامل این مجموعه به شهرداری صورت گرفته اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نشده است.

وی در خصوص موضوع شفافیت حقوق مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: در شورای ششم کمیته‌ای برای این موضوع تشکیل شد، باید این موضوع با طرح جامع و پخته‌ای ارائه می‌شد که اینگونه نشد و حاشیه‌ساز شد.
دبیریان با اشاره به حقوق ۲۰ میلیون تومانی خود در شورای شهر، افزود: افشای هر آنچه مردم باید بدانند حق آنهاست و پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

وی در خصوص عملکرد شهردار مشهد نیز گفت: شهردار تاکنون در مجموع عملکرد خود نمره قبولی می‌گیرد، فقط عملکرد شهردار در اطلاع‌رسانی خدمات ارائه شده در مدیریت شهری و شورای شهر مورد قبول نبوده‌ است.

بودجه  امسال شهرداری مشهد ٢۶ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.