امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بر مواردی همچون نوید پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و گسترش امواج بیداری و تداوم مقاومت فلسطینیان و حمایت مستمر ملت ایران با مردم فلسطین تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام‌جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: رخدادهای اخیر نویدبخش پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسراییل است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: وقایعی که امروز  پیرامون فلسطین و جبهه مقاومت مشاهده می‌شود، بی‌شک پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را بشارت می‌دهد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) به خاطر آنکه تمام عوامل استکبار جهانی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می‌کردند به مردم هشدار دادند، باید پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشیم و روز جهانی قدس را نامگذاری کردند که این روز تاکنون برکات و آثار فراوانی داشته است.
وی همچنین از حضور پرشور مردم تربت‌حیدریه در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان نیز گفت: افزایش بصیرت مسلمانان و مردم بیدار دل جهان برابر ترفندهای مستکبران و ایادی سرسپرده آنها  از جمله دستاوردهای آیین روز جهانی قدس است.
حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب در مصلی امام‌خمینی (ره) گناباد افزود: اگرچه  قدرت‌های غربی و رژیم غاصب صهیونیستی با کشتار و ویرانی و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین تلاش کردند آنان را ناامید و وادار به تسلیم کنند ولی روز به روز بر مقاومت فلسطینیان افزوده شده و امواج بیداری آنها گسترش یافته است و اکنون حماس و جهاد اسلامی عرصه را بر صهیونیستها تنگ کرده است.

وی ادامه داد:  از طرف دیگر  ارتش مقاومت اسلامی متشکل از نیروهای لبنان، سوریه، یمن، عراق، ایران و افغانستان، رژیم صهیونیستی را در محاصره خود قرار داده است که در صورت ادامه جنایات این رژیم  قادرند شیشه عمر صهیونیست‌ها را به سنگ کوبیده و برای هیشه از صحنه روزگار محو کنند.

امام جمعه گناباد گفت: مردم این شهرستان مانند سایر نقاط کشورمان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس مراتب انزجار خود را از رژیم ستم‌گر، جنایتکار و اشتغالگر قدس و حمایتشان را از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین نشان دادند.

وی همچنین اظهار داشت: یکی از خطرهایی که کشور  و حتی اسلام را تهدید می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم بارها نسبت به این مساله هشدار داده‌اند، کم شدن جمعیت و رغبت نداشتن خانواده‌ها به فرزندآوری است که دولت سیزدهم هم مصوبه‌های خوبی برای تشویق خانواده به افزایش فرزند داشته است.

امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر(ص) به معراج است و هیچ گاه غیرت اسلامی اجاره نخواهد داد، مسجد الاقصی در چنگال صهیونیست ها اسیر بماند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: مردم ایران و ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان امروز با راهپیمایی پر شور خود بار دیگر نشان دادند حامی و در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه جوانان و مردم مظلوم فلسطین بدانند تنها و در غربت نیستند و عادی سازی و نشست با مرتجعان منطقه برای رژیم صهیونیستی امنیت آفرین نبوده است، افزود: موضوع فلسطین به حاشیه نرفته و عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی نشان داد آنها در کانون تحولات جهان سلام قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: سرزمین فلسطین دارای ریشه و هویت ملی و اصیل بوده و هویت فلسطین با هویت عقیدتی مسلمانان عجین شده است.

وی با اشاره به انگیزهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: جدای از دین و مذهب، مساله انسانی اقتضا می کند همه آزاد اندیشان منصف و اهل تفکر که به فکر سعادت جامعه بشری هستند، روز قدس به صحنه بیایند و مقابل رژیم ظالم و ستمگر صهیونیست ایستادگی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.