قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود تلاش های بی وقفه نمایندگان جمهوری خواه آمریکا برای نزدیک تر کردن هر چه بیشتر خود به دونالد ترامپ برای رای آوردن در انتخابات پیش روی میان دوره مجلس نمایندگان و سنای این کشور می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «زانو زدن» و در طراحی جلدی که ترامپ را در حال اهدای کلاه معروف «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» خود به فردی که در مقابل او زانو زده است نشان می دهد، می  گوید اعضای حزب جمهوری خواه برای نزدیک شدن به ترامپ حتی با یکدیگر نیز رقابت می کنند.

تایم

عکس اصلی جدیدترین شماره هفته نامه تایم به ولودیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین اختصاص پیدا کرده است. این نشریه با انتخاب تیتر «زیلنسکی چگونه رهبری می کند؟» توسط خبرنگار میدانی خود یعنی سایمون شوستر که در چندین هفته گذشته از نزدیک و با حضور در ساختمان ریاست جمهوری زیلنسکی از نزدیک رئیس جمهور اوکراین را زیر نظر داشته، شکل رهبری او در خصوص مقاومت اوکراین مقابل تهاجم روسیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

نشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که هر ماه دو بار به چاپ می رسد، در پرونده ای به معضل سیستماتیک نژادپرستی در تمامی نهادهای آمریکایی از جمله ارتش این کشور پرداخته است. این نشریه با زدن مثالی در خصوص انتقاد دولتمردان چین از وضعیت حقوق بشری آمریکا و گفتن اینکه آمریکا حقی در خصوص اظهر نظر در خصوص وضعیت حقوق بشری چین ندارد چون خود در این کشور کارزار «جان سیاهپوستان مهم است» را می بیند، تاکید دارد که این صحبت چینی ها اشتباه نیست و وضعیت در آمریکا مخصوصا نیروی دفاع این کشور در خصوص نژاپرستی بسیار جدی است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود به معضلات پر تعداد در جوامع غربی پرداخته و راه نجات پیدا کردن از آن ها را زیر ذره بین برده است. این مجله با انتخاب تیتر «شکسته شده» آیینه ای شکسته را نشان می دهد که در هر کدام از آن ها می توان یکی از معضلات امروز که کشورهای غربی با آن مواجه هستند را مشاهده کرد. اسپکتیتر این سوال را مطرح می کند که آیا غرب می تواند از این بحران ها رهایی یافته و خود را دوباره بازسازی کند؟

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، گمانه زنی ها پیرامون ضعف روسیه در تجهیزات نظامی و پیشبرد برنامه های خود در حمله به اوکراین را مورد بررسی قرار می دهد. این روزنامه در مقاله خود با عنوان «ارتش روسیه تا چه اندازه پوسیده است؟» می گوید بر طبق برآورد رسانه های غربی تاکنون در مدت دو ماه، پانزده هزار نیروی ارتش روسیه کشته و هزار و ششصد وسیله جنگی این کشور نابود شده است. اکونومیست این ضعف روسیه را خطرناک عنوان کرده و می گوید ممکن است پوتین برای جبران آن از تسلیحات اتمی استفاده کند.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به تصمیم جنجالی فرماندار ایالت فلوریدا در خصوص تفریحگاه والت دیزنی وُرلد خبر می دهد. این مرکز که حدود ۱۰۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و از زمان احداث در سال ۱۹۷۱ به صورت منطقه ای خود مختار در فلوریدا اداره می شود، ران دیسانتیس فرماندار این ایالت را مجاب کرد تا به چنین استقلالی پایان دهد. ویک با انتشار پرونده ای در این خصوص با تیتر «تنبیه کردن دیزنی» تاکید می کند این تصمیم می تواند منجر به گذاشتن هزینه ای حدود یک میلیارد دلار بر روی دست این ایالت شود.

نیوزمکس

هفته نامه نیوزمکس در تازه ترین شماره خود اوضاع بحرانی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را زیر ذره بین قرار داده است. این نشریه در طراحی جلد خود که کاخ سفید را با یک چراغ روشن شبیه دستگاه خرد کن کاغذ نشان داده که مشغول خرد کردن پرچم آمریکا است، و با انتخاب تیتر «خرد شدن فوق العاده ریاست جمهوری بایدن» زوال هر روز محبوبیت وی و شانس بسیار کم اعضای حزبش یعنی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای مجلس سنا و مجلس نمایندگان را مورد بررسی قرار می دهد.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود به انتقاد از استراتژی کووید صفر چین در ادامه مبارزه این کشور با همه گیری ویروس کرونا در این کشور می پردازد. این مجله با انتشار عکسی از شی جینپینگ رئیس جمهور چین و با انتخاب تیتر «تله کووید صفر» این سیاست را یک سیاست پر از ایراد و مشکل لقب داده و معتقد است هزینه های زیادی را برای چین و برای کل دنیا به همراه داشته است.

نیو اِستیتسمن

هفته نامه نیو اِستیتسمن در پرونده ای، به شکست احتمالی تلاش های اسکاتلند برای استقلال از بریتانیا به دلیل جنگ اوکراین پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «دغدغه هسته ای استورجن» معتقد است نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند که یکی از حامیان اصلی استقلال این کشور از بریتانیا محسوب می شود، اکنون به دلیل جنگ روسیه با اوکراین و تهدید هسته ای روس ها علیه غرب و به دلیل اینکه موشک های قابل حمل کلاهک های هسته ای بریتانیا در سواحل غربی این کشور نگهداری می شود، کار بسیارسختی را برای راضی کردن دولتمردان لندن برای پیشبرد اهداف خود خواهد داشت.

نیویورک

هفته نامه نیویورک در تازه ترین شماره خود به بحرانی دوباره اوج گرفته در آمریکا پرداخته است. این نشریه با طراحی جالبی بر روی جلد خود از ایستگاه های مترو در ایالات متحده با انتخاب تیتر «چه کسی از مترو می ترسد؟» می گوید به جز عملیات تروریستی اخیر در ایستگاه متروی نیویورک که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد، میزان جرم و جنایت در ایستگاه های متروی سراسر آمریکا چندین ماه است که رشد چشمگیری را شاهد بوده و به معضلی برای مقامات این کشور بدل شده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.