۳۰فروردین امسال بود که یکی از فعالان توییتری، پستی درباره سفر خانواده یکی از مقامات به ترکیه و درگیری آن‌ها با متصدیان فرودگاه منتشر کرد.

پروژه تخریب!

لحظاتی بعد او در توییت دیگری گفت تحقیقاتش را انجام داده و این خانواده که شامل دو زن و یک مرد هستند، همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بوده‌اند. با همگانی شدن این موضوع سیلی از واکنش‌های مختلف فضای سیاسی کشور را فرا گرفت که هنوز هم ادامه دارد. منتقدان  با مطرح کردن این موضوع که سفر با هدف خرید سیسمونی کودک صورت گرفته، خط تخریب را با کلید واژه «سیسمونی گیت» کلید زده و در ادامه خواستار عذرخواهی و حتی استعفای رئیس مجلس شدند.

این جریان تا جایی پیش رفت که با بی تفاوتی نسبت به توییت اولیه الیاس قالیباف فرزند رئیس مجلس و عذرخواهی بابت این ماجرا، حتی از این هم فراتر رفته و برخی مانند غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس به ادعای فردی معلوم‌الحال و خارج نشین مدعی خرید دو ملک در ترکیه از سوی خانواده قالیباف شدند. در سوی مقابل طیف حامی رئیس مجلس، مخالفان را به رعایت اخلاق سیاسی در این ماجرا توصیه کرده و برخی مانند سیدمحمود رضوی، مدعی شد این موضوع یک ‎پروژه امنیتی است که باید نهادهای مسئول برای شناسایی عوامل دخیل در آن اقدام کنند.

اولین واکنش قالیباف به سفر ترکیه

در همه این مدت سکوت رئیس مجلس در مقابل اتفاقات روی داده ادامه داشت تا اینکه قالیباف به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد و تأکید کرد همه ادعاها درباره سفر ترکیه دروغ است. محمدباقر قالیباف روز گذشته پیش از اینکه جلسه علنی مجلس آغاز شود در جمع تعدادی  از نمایندگان که در صحن حضور داشتند، نکاتی را درباره اتفاقات اخیر مطرح کرد. بر اساس روایت‌هایی که از این جلسه مطرح شد، محور صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر بوده است: اول خوب است شما بدانید وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست، ولی وقتی درنهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آن‌ها می‌رفت.

برای خرید هم‌ داستان‌سرایی‌ها کردند که  این‌قدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده  و تهمت زدند و برای تخریب هشتک سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه‌دار کنند، درحالی‌که همه این‌ها دروغ بود. خیلی‌ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه‌ای نیست و سوءاستفاده‌ای هم از بیت‌المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملاً هم عادی و بدون تشریفات  بوده و حتی از پروتکل‌ها هم استفاده‌نشده است، مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند؛ بنابراین موضع‌گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که  همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آن‌ها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی سحر همان روز، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه‌ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.

اما عده‌ای به دنبال پروژه‌سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند؛ درنتیجه تخریب‌ها را ادامه دادند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی‌گذارد که این‌ یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است. واقعاً خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده است. یک‌زمان گفتند دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مسئله این‌قدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند. بالأخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است، تلاش زیادی می‌کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند.  این تخریب‌ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است.

هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه سازان دست‌به‌کار شدند.  البته این روزها دستگاه‌های امنیتی اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ شأن و جایگاه مجلس تا آخر مسئله را پیگیری خواهم کرد. نکته آخر اینکه این اولین بار نیست که من را تخریب می‌کنند، آخرین بار هم نخواهد بود. همان‌طور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و بازهم تخریب خواهند کرد، آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه‌ها ما را از کار برای مردم بازدارد. ما به‌عنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی، کار مردم را در اولویت قرار دهیم و
 به‌خصوص برای حل مشکلات معیشتی آن‌ها شبانه‌روز تلاش کنیم.

مجریان تخریب مجلس شناسایی شوند
توضیحات قالیباف در مورد اتفاقات اخیر در حالی بود که روز گذشته همچنین ۲۳۳ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواستار شناسایی طراحان و مجریان تخریب مجلس شورای اسلامی شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: در این دو سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی یک طرح یا قانون و در تازه ترین آن‌ها نیز به صورت هدفمند به تخریب ریاست محترم مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات، کلیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول ۴۰ سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی سابقه بوده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.