باوجود وعده‌های رنگارنگ خودروسازان در ابتدای دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تولید و در ادامه حذف قرعه‌کشی، نه تنها این وعده محقق نشد که این روزها افزایش گاه و بی‌گاه دوباره قیمت‌ها همه را از وضعیت بازار شاکی کرده؛ از مردم بگیر تا مسئولان و مقامات دولتی.

نمایندگان خواستار معرفی خودروسازان به قوه قضا

این نارضایتی حتی از زبان رهبر انقلاب هم بیان شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۰ بهمن‌ماه سال گذشته در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه با وجود حمایت‌ها، کیفیت خودرو خوب نیست در این مورد فرمودند: مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است. 
حال در ادامه این نارضایتی‌ها ظاهراً نمایندگان مجلس مصر هستند مدیران خودروساز را با راهکار قضایی به پاسخ‌دهی وادار سازند. بر این اساس روز گذشته ۱۷ تن از نمایندگان مجلس خواستار اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی در خصوص نقض و استنکاف از اجرای قانون و اهمال و ترک وظایف قانونی مدیران میانی و ارشد صنعت خودرو و معرفی عاملان قبلی و فعلی وضعیت بسیار نابسامان موجود به قوه قضائیه جهت رسیدگی شدند. این در حالی است که در صحن علنی روز گذشته نیز انتقادات از وضعیت بازار خودرو ادامه دار بود. در این راستا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بار دیگر با دفاع از مصوبه این نهاد در موضوع واردات خودرو، ضمن اشاره به موافقت ضمنی مجمع تشخیص مصلحت نظام با این مصوبه گفت: خودروهای ۵ هزار دلاری با کیفیتی وجود دارد که می‌تواند به کشور وارد شود، این خواسته مجلس بوده و مجمع نیز با آن همراهی کرد؛ این موضوع در ارتقای کیفیت تولید، قیمت تمام شده و تیراژ تولید مؤثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.