۶۰ نماینده مجلس در راستای تسهیل و مانع زدایی درباره طرح تنظیم گری امروز تشکیل جلسه می‌دهند تا درباره استمزاج مجلس در مورد نحوه بررسی طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی تبادل نظر کنند.

 جلسه ۶۰ نماینده مجلس درباره مانع‌زدایی از طرح تنظیم‌ مقررات فضای مجازی

به گزارش قدس انلاین، پس از حواشی جلسه غیررسمی ۲۲ فروردین ماه سالجاری درباره طرح تنظیم مقررات فضای مجازی ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به نحوه برخورد هیات رئیسه و معاونت حقوقی مجلس اعتراض کرده و عنوان داشتند که رای گیری جلسه غیر علنی استمزاجی بوده و نظر اکثریت مجلس همچنان تداوم فعالیت کمیسیون ویژه طرح مذکور و بررسی این طرح مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی است.

این نمایندگان مجلس در نامه خود تاکید کردند که درباره اعمال تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی در کمیسیون مشترک مبنی بر بازگردان بررسی طرح به صحن مجلس تاکنون هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است،  لذا ادامه فعالیت این کمیسیون قانونی بوده و هرگونه تصمیمی درباره آن طرح می‌بایست در قالب همان ماده انجام شود.

نمایندگان در بند دیگری از نامه خود اقدام هیئت‌رئیسه را در قبال طرح طرح تنظیم مقررات فضای مجازی را تخلف خوانده عنوان کرده بودند: انتظار می‌رفت که هیأت رئیسه بر اساس بند ۱۱ ماده ۲۲ نسبت به «حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان» اقدام نماید.

در همین راستا امروز (یکشنبه ۱۱ اردیبهشت) امضاکنندگان نامه به رئیس مجلس در خصوص تسهیل و مانع زدایی از طرح تنظیم گری جلسه ای تشکیل و درباره نحوه رسیدگی به این طرح تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.