وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده ۱۹ شبه‌نظامی کرد را در مناطق شمالی سوریه از پا در آورد.

 ترکیه از کشته شدن ۱۹ شبه‌نظامی کُرد خبر داد

به گزارش قدس انلاین، وزارت دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که نیروهای نظامی این کشور در مناطق مرزی سوریه و ترکیه موفق به کشتن ۱۶ شبه‌نظامی پ.ک.ک و سه شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق (YPG) شده‌اند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، شبه‌نظامیان کُرد پ.ک.ک تلاش داشتند وارد مناطق تحت اشغال تروریست‌های ارتش آزاد در منطقه «عفرین» در شمال استان حلب که مورد حمایت ترکیه هستند، بشوند که میان آن‌ها و نظامیان ترکیه درگیری رخ داد. طبق ادعای وزارت دفاع ترکیه، سه شبه‌نظامی کُرد سوریه (YPG) نیز در منطقه عملیاتی «چشمه صلح» (حومه استان رقه و الحسکه) کشته شده‌اند.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) که بخش اصلی آن را شبه‌نظامیان کُرد تشکیل می‌دهد، اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه و گروهک ارتش آزاد امروز حملات سنگینی را علیه روستاهای منطقه «عفرین» و «الشهباء» انجام داده و بیش از ۲۰۰ گلوله توپ در عرض چند ساعت شلیک کردند.

در بیانیه نیروهای دموکراتیک سوریه، آمار وزارت دفاع ترکیه مبنی بر ۱۹ کشته از پ.ک.ک و شبه‌نظامیان کرد سوریه، تکذیب یا تأیید نشده است.

حملات ارتش ترکیه به سمت مواضع شبه‌نظامیان کُرد پس از آن آغاز شد که سه تروریست ارتش آزاد بر اثر درگیری‌ها در منطقه «کمیار» در اطراف عفرین به دست نیروهای کُرد کشته شدند.

شدت و تعداد درگیری‌های گروهک‌های همسو با ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد در سوریه از ابتدای ماه آوریل که عملیات ترکیه در شمال عراق آغاز شده، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.