۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 796862

فاطمیون وجدان بیدار وحدت اسلامی

علی رحمانی،کارشناس مسائل افغانستان و شبه قاره

 با وجود اتفاقات تلخی که مردم مسلمان افغانستان ظرف چند روز گذشته پشت سرگذاشته‌اند بدون اغراق باید گفت بیانیه فاطمیون در روزهای اخیر مرهم بسیار آرامش بخشی بر زخمهای ناشی از تفرقه در کشور جنگ زده افغانستان است. لشکر فاطمیون به عنوان یک بخش مؤثر از رنجیر قدرتمند مقاومت در منطقه سالها است مورد هجمه گروهها و کشورهای مختلف معارض با محور مقاومت قرار دارد. آن طور که به یاد دارم سالها پیش یکی از نهادهای امنیتی اروپا در گزارشی مغرضانه تهمت‌های بی‌شماری به فاطمیون زده بود اما فاطمیون با بیانیه اخیر خود اثبات کردند که تمامی این ادعاها پوچ و بی‌اساس است اگر بخواهیم با نگاه استراتژیک نقاط قوت و اهمیت بیانیه فاطمیون را بسنجیم باید بگوییم:
• مهم‌ترین مسئله‌ای که فاطمیون به عنوان پادزهر وقایع درد آور روزها و هفته‌های گذشته روی آن تأکید کرده اند مقوله اتحاد میان شیعه و سنی است به نیاز به آن بیش از هر زمان دیگری به خوبی احساس می‌شود.
• مسئله حیاتی‌تر از این قضیه این است که فاطمیون با صدور این بیانیه سعی کرده‌اند دستهای پشت پرده قدرتهای استعمارگر و استکبار جهانی را برای افکار عمومی ملت مسلمان افغانستان رو کنند و به مخاطب خود این نکته را بفهمانند که نباید به هیچ وجه من الوجوه در زمین غرب و آمریکا بازی کنند در واقع می‌توان گفت فاطمیون با این کار خود نقش وجدان بیدار وحدت اسلامی را به خوبی ایفا کرده‌اند.
• با عنایت به موقعیت جغرافیایی بسیار حساس آسیای مرکزی در فرایند مبارزه با تروریسم بیانیه اخیر فاطمیون نشان داد که این حلقه بسیار مهم مقاومت  نقش فرماندهی عمق استراتژیک جبهه مبارزه با تروریسم سعودی- آمریکایی را در این نقطه از عالم اسلامی بازی می‌کند.
• این عمل به موقع همچنین نشان داد که علی‌رغم تمام تبلیغات و عملیات روانی دشمنان اسلام ملت افغانستان همواره در روزهای سخت فرزندان غیور خویش یا همان فاطمیون را در کنار خود دارد.
در پایان باید گفت بیانیه فاطمیون با توجه به موقع شناسی و نکته سنجی صادر کنندگان آن می‌تواند هم آبی بر آتش تفرقه افغانستان باشد و هم توانمندی فاطمیون را برای انجام مانور سیاسی در آسیای مرکزی افزایش خواهد داد.      

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.