ششمین و هفتمین اهدای زندگی در سال جدید در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اهدای‌ عضو یک مرد جانبخشِ آملی رقم خورد.

 هدیه ماندگار دو مازندرانی به حدود ۲۰ نفر جان دوباره بخشید

به گزارش قدس انلاین، ششمین و هفتمین اهدای زندگی در سال ۱۴۰۱ در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اهدای‌ عضو یک مرد جانبخشِ آملی رقم خورد.

زنده‌یاد « حسن خلیل‌زاده » ۵۱ ساله اهل شهرستان آمل به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل بستری شده بود باوجود تلاش پزشکان و همکاران ICU دچار مرگ مغزی شد که با رضایت و اقدام خیرخواهانه خانواده، اعضای این بیمار مرگ مغزی، برای اهداء زندگی به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستانی درتهران منتقل شد.

زنده‌یاد « خلیل زاده» صد و پنجاه و سومین مورد اهدا عضو از سال ۱۳۹۳ و ششمین مورد در سال ۱۴۰۱ در مجموعه دانشگاه علم پزشکی مازندران است.

*اهدای‌عضو جوان بهشهری نجات بخش جان بیماران

همچنین اعضای بدن زنده یاد حسن هاشم زاده جوان روستای قلعه پایان بهشهر که بر اثر سانحه تصادف مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به چندین بیمار نیازمند عضو جان دوباره بخشید.

اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی شامل کبد و دو کلیه و همچنین نسوج بیمار به ۱۳ نفر حیات دوباره بخشید.

مادر مرحوم هاشم زاده گفت: من می‌دانستم پسرم زنده نمی‌ماند و برای نجات جان هموطنان دیگر با اهدای اعضای پسرم موافقت کردم تا به ۱۳ نفر امید زندگی دوباره بخشیده شود.

وی گفت: دوست داشتم این اهدای عضو رسانه‌ای شود تا دیگر مادرانی که همانند من عزیزانش دچار مرگ مغزی شده‌اند با اهدای اعضای فرزندشان به همنوع خود امید و زندگی تازه‌ای ببخشند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.