مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به تشریح برخی از خسارت های ناشی از سیل اخیر در این استان پرداخت.

 خسارت های سیل و توفان در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استاندری خراسان رضوی به تشریح برخی از خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: در پی بارش‌های ۲ روز گذشته ۱۰ شهرستان گناباد، فیروزه، سبزوار، چناران، کلات، مشهد، درگز، تربت حیدریه، قوچان و نیشابور خسارت دیدند که بیشترین این آسیب‌ها مربوط به شهرستان‌های گناباد و فیروزه بوده است.

وی افزود: در شهرستان فیروزه راه های ارتباطی روستایی، مزارع، شبکه توزیع آب شرب و برق و زیرساختهای کشاورزی آسیب دید، ۲ باب منزل مسکونی روستایی تخریب شد و براساس برآورد اولیه فرمانداری ۶۰ میلیارد ریال به سایر حوزه ها خسارت وارده آمده است.

نجات خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق شهرستان گناباد نیز به باغ ها و زیرساختهای حوزه راه حدود ۴۰ درصد آسیب وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ازود: بر اثر سیلاب یک دستگاه کامیون در تربت حیدریه واژگون و یک نفر زخمی شد، همچنین ۲ دستگاه خودرو سواری نیز بر اثر شدت بارش ها واژگون شد که این حوادث مجروحی نداشته است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه آسیبها در شهرستان مشهد تنها منحصر به آب گرفتگی و بروز سیلاب در مناطق روستایی بخش رضویه بود و در دیگر نقاط این شهرستان حادثه ای نداشته ایم.

نجات خاطرنشان کرد: پس از اعلام گزارش خسارتها توسط فرمانداران، جمع بندی میزان زیان وارده از ناحیه سیلاب به خراسان رضوی اطلاع رسانی خواهد شد.

ایراد خسارت به منابع شبکه آب شرب روستاییِ نیشابور

علیرضا اخویان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور نیز  گفت: بارندگی های شدید ۲ روز گذشته بیش از یک میلیارد تومان به منابع و شبکه آب شرب روستاییِ شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور خسارت وارد کرده است.

وی افزود: ابتدا در بخش سرولایت منطقه قره‌گل بارندگی شدید داشتیم که با هوشیاری آبداران به محض وقوع سیلاب با خاموش کردن پمپاژها اتفاقی برای خطوط نیفتاد. اما در منطقه‌ میان‌جلگه روستای بزق واقع در ۸۵ کیلومتری نیشابور سیلاب به خط انتقال خسارت وارد کرد. زیر لوله‌ها و مسیر رودخانه و دیوارهای ساحلی را سیل از بین برده که باید بعد از اتمام بارندگی‌ها و فروکش کردن سیل بلافاصله کار شود. که اگر کار نشود تمامی خطوط انتقال آسیب بسیار جدی خواهد دید.

اخویان خاطرنشان کرد: حوضچه‌های مسیر خط انتقال به گل و لای افتاده که باید تخلیه، سرویس و مرمت شود، افزود: محدوده کنار چاه‌های آب شرب هم به علت آب‌افتادگی باید ترمیم شود تا از ورود آب گل‌آلود به چاه‌ها جلوگیری شود. در بخش مرکزی نیز مسیرهای حفاری برخی روستاها مانند برمهان و نصیر آباد که در مجاورت رودخانه است، دچار خسارت شده، که پیمانکاران وعوامل اجرایی این شرکت آماده ارائه خدمات هستند.

خسارت ۱۷۶ میلیارد تومانی توفان به بخش های کشاورزی خلیل آباد

 محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد نیز  گفت: توفان حدود ۱۷۶ میلیارد تومان خسارت به باغات شهرستان خلیل ابادخسارت وارد آورده است که بیشترین خسارات مربوط به باغات پسته بوده است.

وی افزود: بارش تگرگ ۴۰ میلیارد تومان خسارت به باغات انگور در روستاهای دهنو ،کلاته شادی، هفت خانه، حسین آباد و ابراهیم آباد وارد آورده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.