آستان مقدس حسینی اعلام کرد: چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین (ع) با موضوع قرآن کریم و مسائل دنیای معاصر، هفته آینده در کربلای معلی برگزار می‌شود.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) در عراق برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شیخ خیرالدین علی الهادی رئیس اداره دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی گفت: چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین علیه السلام سه شنبه آینده در سالن ام ابیها در دانشگاه الزهرا در کربلا آغاز می‌شود.

الهادی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین رویکرد صحیح قرآن کریم و پیروی از آن در اصلاح جامعه و نیز برجسته ساختن ویژگی‌هایی است که رویکرد قرآنی در دعوت به اصلاح جامعه از آن برخوردار است. تأکید بر جامعیت و جهان شمول بودن قرآن کریم، تربیت فرد مسلمان در شناخت مسائل معاصر امت اسلامی و بررسی پژوهش‌های تازه قرآنی و تحکیم روابط پژوهشی بین محققان برای ارتقای وضعیت امت اسلامی از دیگر اهداف این همایش است.

الهادی ادامه داد: افزایش دانش علمی و ارائه مشاوره به پژوهشگران در زمینه مطالعات قرآنی، بررسی به مشکلات معاصر و مسائل روز امت اسلامی با نگاه قرآنی و بحث در مورد مسائل اجتماعی از دیگر برنامه‌های این همایش است.

الهادی تصریح کرد: موضوعات این همایش چندگانه خواهد بود، از جمله الگوهای روابط اجتماعی بر اساس دیدگاه قرآنی و همچنین جامعه آرمانی با توجه به متن قرآنی، چالش‌های زندگی روزمره و نحوه برخورد با آنها از نظر قرآن، پدیدارشناسی متن قرآن، قرآن و تحولات فرهنگی، ارزیابی معضلات اجتماعی معاصر از منظر قرآن، اصلاح اجتماعی از نظر امام حسین (علیه السلام) از سرفصل‌های این همایش است.

صفاء السیلاوی مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن الکریم نیز گفت: شرایطی برای مقالات ارسالی به این همایش وجود داشت از جمله اینکه مقاله پژوهشی ارسالی نباید قبلاً در همایش دیگری شرکت کرده باشد و تعداد صفحات مقاله پژوهشی نباید کمتر از ۲۰ صفحه و بیش از ۲۵ صفحه باشد و خارج از موضوعات اصلی کنفرانس نباشد.

السیلاوی توضیح داد که این کنفرانس دارای مزایای منحصر به فردی است، از جمله اینکه شرکت در آنچه از داخل و چه خارج از عراق رایگان است و کسانی که قادر به حضور نیستند می‌توانند از طریق وبینار شرکت کنند. شرکت کنندگان گواهی شرکت در همایش دریافت می‌کنند و مقالات پژوهشی پذیرفته شده در یک شماره ویژه در یک مجله معتبر چاپ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.