به همت بنیاد کرامت رضوی و با همراهی کانون‌های خدمت رضوی، در ماه مبارک رمضان امسال بسته‌های غذایی متنوعی به عنوان وعده افطار، برای توزیع بین روزه‌داران کم بضاعت تهیه و توزیع شد.

نان و غذای متبرک رضوی در سفره‌های رمضان مجاوران کم‌بضاعت / طبخ و توزیع ۵۶ هزار وعده غذا و ۱۰۰ هزار قرص نان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز با برنامه‌ریزی چند ماهه بنیاد کرامت رضوی و مشارکت خادمان، خادمیاران و تشکل‌های مردمی و نیکوکاران، خدمات قابل ملاحظه‌ای در حوزه کمک به معیشت و  رنگین کردن سفره‌های افطار اقشار آسیب پذیر و کم بضاعت شهر مشهد ارائه شد.  
هادی غلامی مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی به تشریح اقدامات این مجموعه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: همانند سال‌های گذشته، امسال نیز توزیع بخشی از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) بین خانواده‌های نیازمند و بی بضاعت شناسایی شده در حاشیه شهر مشهد قسمتی از وظایف مدیریت امور مجاورین بود. 


توزیع ۵۶ هزار پرس غذای متبرک در سطح استان
وی اضافه کرد: رمضان امسال از مجموع ۵۶ هزار پرس غذای متبرک پیش‌بینی شده، حدود ۳۰ هزار پرس توسط کانون‌های خدمت رضوی محلات در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد توزیع شد و ۲۶ هزار پرس نیز توسط شبکه خادمیاران رضوی استان به دست اقشار کم بضاعت در شهرستان‌های خراسان رضوی رسید. 


۳۰ هزار بسته افطار، ۱۰۰ هزار قرص نان رایگان
غلامی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۰ هزار بسته افطاری ساده بین خانوارهای حاشیه نشین شهد مشهد توزیع شد و علاوه بر آن، در ۲۵ روز از ماه رمضان، روزانه حدود ۴ هزار قرص نان و در مجموع ۱۰۰ هزار نان در نانوایی های حاشیه شهر پخت شد و با تامین مالی توسط بنیاد کرامت و خیران، در اختیار محرومین حاشیه نشین قرار گرفت.  


پخت ۱۰ هزار پرس شله با مشارکت کانون‌های خدمت 
وی همچنین با اشاره به خدمات ارائه شده با همکاری تشکل‌ها و نیکوکاران عنوان کرد: با هماهنگی و کمک‌های مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با خادمیاران رضوی فعال در حاشیه شهر مشهد، در هر روز ماه مبارک ۵۰۰ پرس شله برای خانواده‌های کم برخوردار مشهدی طبخ و از مسیر کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی توزیع شد که مجموعاً در طول ۲۰ روز طبخ در کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی مشهد، حدود ۱۰ هزار پرس شله توزیع شد. 


طبخ ۷ هزار پرس غذای گرم
به گفته مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، با مشارکت مدیریت امور مجاورین و خیریه امام جعفر صادق(ع)، در سه روز هر هفته، انواع غذاهای گرم از قبیل حلیم، شله تهیه شد که در مجموع، خانوارهای ساکن مناطق حاشیه‌ای از حدود ۷ هزار پرس غذای گرم سر سفره افطار بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.