سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در صورت درخواست دولت آتی سئول، ممکن است ایالات متحده درباره استقرار واحدهای دفاع موشکی بیشتر در کره‌جنوبی رایزنی کند.

احتمال استقرار سامانه تاد آمریکا در کره‌جنوبی/ پنتاگون: توان موشکی کره‌شمالی رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات به دنبال آن مطرح می‌شود که کره‌شمالی روز چهارشنبه با شلیک یک موشک بالستیک برای چهاردهمین مرتبه در سال جاری میلادی به قدرت‌نمایی پرداخت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه با این پرسش مواجه شد که آیا واشنگتن در نظر دارد تا واحدهای بیشتری از سامانه تاد را در کره‌جنوبی و در صورت درخواست دولت جدید یون سوک‌-یئول مستقر کند، گفت: هر کشوری از حق ذاتی دفاع از خود برخوردار است.  

وی افزود: همانطور که قبلاً گفتم، تعهد ما به دفاع از متحدان پیمانی خودمان، در این مورد آهنین است. اینها بحث‌هایی خواهد بود که ما به عنوان متحدان خواهیم داشت، در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به بهترین نحو انجام دهیم که تعهد ما به دفاع از ROK(پیمان دفاعی مشترک) همچنان آهنین باقی بماند.

یون سوک-یئول پیش از این پیشنهاد استقرار واحدهای بیشتری از سامانه ضد موشکی تاد برای جلوگیری از تحریکات موشکی کره‌شمالی را داده بود، اما پارک جین، نامزد او به عنوان وزیر امور خارجه، اخیرا بر لزوم «مذاکرات عمیق» پس از بررسی دقیق دولت آتی در مورد لزوم واحدهای بیشتر تاد تاکید کرد.

سئول در حال حاضر یک واحد تاد آمریکا را داردغ اما تصمیم ۲۰۱۶ آن برای میزبانی از این سامانه ضد موشکی با سرکوب اقتصادی جدی از جانب چین مواجه شد.

یون قرار است از سه‌شنبه ریاست جمهوری را رسما به دست بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که چین هم به خطر پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی اذعان دارد و افزود: هر یک از این اقدامات تحریک‌آمیز نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است. چین هم عضو دائم شورای امنیت است. این واقعیت که چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد، این واقعیت که بیانیه‌های متعددی وجود دارد که از خود اتاق شورای امنیت سازمان ملل صادر شده است، گواهی بر این واقعیت است که کشورهای سراسر جهان، از جمله جمهوری خلق چین، به این موضوع اذعان دارند که برنامه موشک بالستیک کره‌شمالی، منبع بی‌ثباتی است.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: تهدید از جانب کره‌شمالی با هر آزمایش موشکی آن رو به افزایش می‌رود. او از پیونگ‌یانگ خواست تا اقدامات تحریک‌آمیزش را متوقف کرده و وارد گفت‌وگو شود.

جان کربی تاکید کرد این "احمقانه است که فکر نکنیم توانایی‌های موشکی کره‌شمالی در حال افزایش است."

سخنگوی پنتاگون افزود: ما موافقیم که تهدید کره‌شمالی همچنان در حال افزایش است، زیرا آنها به آزمایش ادامه می‌دهند، زیرا آنها به یادگیری ادامه می‌دهند، زیرا آنها همچنان برنامه خود را تطبیق می‌دهند.

این اظهارات کربی پس از سفر نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن و دیدار او با لوید آستین، همتای آمریکایی‌اش مطرح شد که در آنجا گفته بود کره‌شمالی در حال تبدیل شدن به یک "تهدید بزرگتر و قریب‌الوقوع‌تر" است.

کربی گفت که ایالات متحده هنوز در حال تجزیه و تحلیل آخرین پرتاب موشک کره‌شمالی است، اما تاکید کرد که توانایی موشکی کره‌شمالی حتی اگر با شکست همراه بوده، در نهایت پیشرفت می‌کند.

وی گفت: با هر شکست، آنها درس می‌گیرند، تلاش می‌کنند پیشرفت کنند و گاهی واقعا پیشرفت می‌کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.