سازمان جهانی بهداشت می‌گوید به دلیل عدم دسترسی همگانی به امکانات بهداشتی و گزارش‌های کافی، آمار رسمی کرونا کمتر از مقدار واقعی بوده است.

سازمان جهانی بهداشت: تعداد واقعی قربانیان کرونا ۳ برابر آمار رسمی است

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت که جامع‌ترین نگاه به تلفات واقعی همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون است، آمار واقعی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا تقریباً سه برابر آمارهای رسمی اعلام شده است.

به گزارش رویترز، این آژانس وابسته به سازمان ملل امروز(پنجشنبه) اعلام کرد شمار رسمی مرگ و میرهایی که مستقیماً به COVID-۱۹ نسبت داده می‌شود و به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده از ژانویه ۲۰۲۰(آغاز همه گیری) تا پایان دسامبر ۲۰۲۱، کمی بیشتر از ۵.۴ میلیون نفر است. این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۴.۹ میلیون قربانی بیشتر مرتبط با بیماری کووید-۱۹ وجود داشته است.

بخشی از این اختلاف آمار به خاطر افرادی است که به کرونا مبتلا شده، اما امکان دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را نداشته اند. مخصوصا زمانی که بیمارستان‌ها به خاطر شیوع شدید کرونا مملو از بیماران بود.

اما این اعداد در کشورهایی که گزارش کافی از موارد ابتلا و قربانیان ارائه نداده اند هم بسیار بیشتر از آمار رسمی است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد حتی قبل از همه‌گیری از هر ۱۰ مرگ، ۶ مورد آن ثبت نشده است.

گزارش سالانه سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تقریباً نیمی از مرگ و میرهایی که تاکنون شمارش نشده در هند بوده است. این گزارش حاکی از آن است که ۴.۷ میلیون نفر در این کشور در نتیجه همه گیری جان خود را از دست داده اند. با این حال، دولت هند تعداد کشته شدگان خود را از ژانویه ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرده است. رقمی که اختلاف زیادی با آمار سازمان جهانی بهداشت دارد.

متخصصان می‌گویند بهترین راه مبارزه با همه‌گیری، ارائه آمار دقیق از تعداد مبتلایان و قربانیان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.