تهران- ایرنا- بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به ضعف و بی‌برنامگی در برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی گفت: در فاصله ۶ ماه مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تنها لژیونرها می‌توانند برگ برنده ما باشند.

مومنی: لژیونرها برگ برنده تیم ملی هستند؛ عمق خط دفاع باید ترمیم شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مومنی با اشاره به اینکه تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ زمان اندکی باقی مانده ولی هنوز برنامه جامعی برای برگزاری بازی‌های مهم تدارکاتی با تیم‌های مطرح اتخاذ نشده است، اظهار کرد: تیم ملی به واقع اعتبار کشور بوده و بزرگی تمامی ملی‌پوشان نیز با اهتزار در آمدن پرچم در آمیخته شده است. با توجه به توقعات امروزه از فوتبال، فدراسیون با برنامه‌های‌ریزی مدون و توان مالی می‌تواند نیم‌نگاهی به صعود از گروه خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این خصوص میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال کار دشواری برای مرتفع شدن این شرایط دارد. باید امکانات کافی را در فیفادی‌، برای سرمربی تیم ملی ایجاد کند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به اینکه ارزیابی، مهم‌ترین رکن برای طرفداران فوتبال محسوب می‌شود، گفت: باید بدانیم کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت. با این وضعیت کار بسیار سخت است چرا که نمی‌توان برنامه‌ای برای حفظ کیان تیم ملی ارائه دهیم.

مومنی به دیدار سرپرست تیم ملی فوتبال با رییس جمهوری اشاره کرد ؛ موضوعی که به گفته وی می‌تواند در اجرای برنامه مدون و تخصیص اعتبارات لازم، تاثیرگذار باشد.

وی در رابطه با ارزیابی خود از نزدیک بودن بازی‌های جام جهانی و حضور سرمربی تیم در کرواسی برای تعطیلات، گفت: طبیعی است که به علت نبود بازی‌های تدارکاتی ملی و تعطیلی لیگ، دراگان اسکوچیچ وقت خود را در کشورش سپری کند. باید در این برهه با بازی‌های تدارکاتی استرس‌ها را کاهش داد و نقاط ضعف را به حداقل رساند.

پیشکسوت باشگاه استقلال به هم‌گروهی تیم ملی با انگلیس پرداخت و گفت: به طور قطع انگلیس سکاندار فوتبال دنیا محسوب شده و قدرت خود را به خوبی یدک می‌کشد. رویارویی با این تیم قدرتمند نیازمند ارائه تاکتیک مدون است و باید مقابل آن‌ها با انگیزه صف‌آرایی کرد.

مومنی بیان کرد: با نبود بازی‌های کافی در این زمان محدود، نمی‌توان مقابل انگلیس استراتژی خوبی را اتخاذ کرد و تنها می‌توان با بهره‌گیری از توان لژیونرهای آماده، از آنها به عنوان برگ برنده دو جنبه روحی و تاکتیکی تیم استفاده کرد. مهم‌ترین ضعف تیم ملی برابر تیم‌های مطرح مربوط به عمق خط دفاعی است که باید کادر فنی فکری اساسی در مورد آن کند.

وی ادامه داد: در ۲ جناج راست و چپ خط دفاع مشکلاتی در زمان چرخش‌های بازیکنان، نوع ایستادن، چینش و زوایای توپ وجود دارد که ملی‌پوشان در مواقعی دچار مشکل هستند. به طور قطع در بحث سرعت فوتبالی و دفاع مشکلاتی به چشم می‌خورد که باید به مشکل‌ها بیشتر نگاه شود تا کار برای جبران نتیجه سخت نشود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به هم‌گروهی ایران با تیم‌های انگلیس و آمریکا آیا نیاز است که آنالیزوری در کلاس جهانی به تیم ملی تزریق شود، گفت: حضور چنین فردی می‌تواند در حفظ نتیجه، روند و رویکرد بازی و همچنین افزایش پتانسیل فکری بازیکنان تاثیرگذار باشد. بازیکنان داخلی و لژیونرهای خوبی داریم که در صورت استفاده از علم روز دنیا، می‌توانند بازدهی بیشتری داشته باشند.

مومنی در خصوص بازیکنان لژیونر تیم‌ملی افزود: نباید در استانه بازی‌های جام‌جهانی به دنبال انجام سه بازی مقدماتی بود. برای صعود باید از ابزارهای مختلف از جمله استفاده کامل از بازیکنان لژیونر بهره برد چرا که بودن این نفرات می‌تواند خوراک و بازخوردهای لازم را برای تیم ملی تامین کند.

وی صعود تیم ملی از گروهش را غیرممکن ندانست و گفت: برای بالا بردن عیار تیم ملی می‌توان در ۶ ماه مانده تا جام جهانی بازی‌های دوستانه‌ای را مقابل تیم‌های ملی استرالیا، ایرلند و کشورهای آمریکای لاتین برگزار کرد. با توجه به نفرات، فیزیک و جنگندگی و سبک بازی‌، این بازی‌ها می‌تواند ضعف‌ها را مشخص کرده و به ارائه بازی‌های خوب در دوئل‌ با مدعیان گروه بیانجامد. این بازی‌های دوستانه باید هر چه سریع‌تر برگزار شود تا ترس و مباحث روانی از تیم تخلیه و از سبک دفاعی و هجومی مطلق خارج شده و بازی منطقی را برابر آمریکا، انگلیس و نماینده پلی‌آف اروپا به نمایش بگذارد.

تیم ملی ایران در گروه دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف (یکی از تیم‌های ولز، اسکاتلند یا اوکراین) هم‌گروه است. جام‌جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان الی ۲۷ آذرماه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.