درپی تشدید تنش آفرینی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، جنبش حماس امروز پنجشنبه درباره انفجار همه جانبه اوضاع به این رژیم هشدار داد و از امت اسلامی خواست تا بیش از پیش از پایداری ملت فلسطین حمایت کند.

حماس درباره انفجار اوضاع به رژیم صهیونیستی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش حماس در بیانیه امروز خود اعلام کرد: یورش گروههای شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای اشغالگر، تنش آفرینی خطرناک و اقدام تحریک آمیز مستقیمی است که درباره انفجار همه جانبه اوضاع هشدار می دهد و اشغالگران مسئول کامل این وضعیت خواهند بود.

این بیانیه تاکید کرد: تلاشهای رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و تحمیل شرایط اشغالگری در این مسجد، با دستان پرتوان مدافعان و ملت دلاور فلسطین که از قبله اول مسلمانان به نیابت از امت اسلامی دفاع می کنند، شکست خواهد خورد. 

 جنبش حماس در بیانیه خود از امت اسلامی خواست تا مسئولیت های خود را - تا پایان اشغالگری صهیونیست ها -در حمایت از پایداری ملت فلسطین و مسئله عادلانه آنها  ایفا کنند.

این جنبش تاکید کرد: ادامه اشغالگری ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است که در برخورد با مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین در نیل به آزادی و تعیین سرنوشت با معیارهای دوگانه رفتار می کند.

درپی فراخوان روز گذشته گروههای شهرک نشین برای یورش به مسجد الاقصی، صدها مدافع فلسطینی مسجد الاقصی صبح امروز در صحن این مسجد حضور یافتند.

دهها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز در قالب چند گروه به دعوت گروههای شهرک نشین در سالروز به اصطلاح "روز استقلال" به مسجد الاقصی یورش بردند که مدافعان فلسطینی با این شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر حامی آنها مقابله کردند.

منابع فلسطینی در شهر قدس امروز گفتند که نیروهای اشغالگر قدس نمازگزارانِ فلسطینیِ مدافعِ مسجد الاقصی را در "مصلای قبلی" این مسجد محاصره کرده و مورد حمله قرار دادند و سپس به سمت آنها تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی، شماری از این نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

این منابع افزودند: دهها نفر از مدافعان فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی بر اثر گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شدند و نظامیان صهیونیست همچنین به سمت نمازگزاران بمب های صوتی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر درهای مسجد الاقصی را به طور کامل بسته و مدافعان فلسطینی مسجد الاقصی را در داخل مصلای قبلی محاصره کردند.

به گفته این منابع، نظامیان صهیونیست همچنین یک جوان فلسطینی را در صحن مسجد الاقصی بازداشت و به محل نامعلومی بردند.

این درحالی است که گروههای مقاومت فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای در واکنش به فراخوان شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با آتش بازی می کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.