رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی  مشهد از برگزاری دوره های آموزشی در مساجد و فرهنگ سراهای شهر به منظور غربالگری سرطان‌های شایع بانوان خبر داد.

آموزش خانواده و غربالگری سرطان‌های شایع بانوان در مساجد و فرهنگسراها 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، فاطمه سلیمی در گفت‌وگویی پیرامون اقداماتی که در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت پذیرفته است، اظهار کرد: روز گذشته رویداد کارآفرینی اجتماعی در سطح ملی با همکاری دانشگاه فردوسی در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد. 
وی افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری به بهره‌مندی از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان و نوآور و استفاده از ظرفیت‌های خلاق، این رویداد کارآفرینی با هدف ترویج و تحکیم بنیان خانواده فعال شده است. 
سلیمی تصریح کرد: این رویداد کارآفرینی در دو ماه اخیر کار خود را آغاز کرده و مراحل داوری را پشت سر گذرانده است؛ ۸۰ نفر از ۲۳ دانشگاه و موسسه آموزش عالی سراسر کشور با ارسال ۴۰ ایده در این رویداد ملی شرکت داشته و طرح‌ها و ایده‌های خود را در بحث تحکیم و ترویج بنیان خانواده که اغلب در قالب نرم افزار کاربردی بود، ارائه کردند. 
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ۱۱ ایده از میان طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، به مرحله پایانی و تدوین بوم کسب و کار و طراحی اولیه ایده راه پیدا کردند که مجددا نیز داوری شده و مشورت‌هایی پیرامون آن‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم به ایده‌های جامع، خوب و اجرایی دست یابیم و در مجموعه مدیریت شهری از آن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: امروز طرح‌هایی پیرامون ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با سرفصل توسعه ایده و تجاری سازی و سرمایه گذاری و در دوشنبه هفته آتی سرفصل‌های تیم سازی و کار تیمی و آشنایی با شیوه‌های تامین مالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
سلیمی تاکید کرد: در کارآفرینی اجتماعی علاوه بر سود و بازده مالی، اثر مثبت اجتماعی نیز مد نظر است؛ امید بخش است که جوانان خوش فکر و ایده ایرانی، توان و اندیشه خود را برای تحکیم بنیان خانواده صرف می‌کنند. 
وی با تبریک روز ماما اظهار کرد: یاد و خاطره صدیقه سیدی، ماما شهید مدافع سلامت، که در مشهد به چنین درجه رفیعی نائل آمدند، گرامی است؛ در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بنا شد انجمن مامایی که از دانشیاران دانشکده مامایی تشکیل شده است، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، آموزش در بحث خانواده و جمعیت و برنامه برخی غربالگری سرطان ویژه بانوان را در فرهنگسراها و برخی مساجد از هفته آینده آغاز کنند. 
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با معرفی گروه "نفس" بیان کرد: در گروه نفس که یک سال از فعالیت آن می‌گذرد، تعدادی از متخصصین زنان، رادیولوژی، سنوگرافی و ماماها و وران شناسان دغدغه‌مند حضور دارند که از سقط جنین به واسطه مسائل و مشکلات مالی جلوگیری می‌کنند؛ این گروه توانسته است طی یک سال اخیر از ۱۵۰ سقط جنین جلوگیری کند که اقدام بسیار ارزشمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.