نایب رئیس تفحص از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی، آخرین روند تفحص از این واگذاری را تشریح کرد.

بازگرداندن ۵ درصد سهام تصاحب‌شده پتروشیمی باختر به دولت/ روند تفحص از واگذاری پتروشیمی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، جلال محمودزاده نایب‌رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری «هلدینگ پتروشیمی باختر» به بخش خصوصی در تشریح آخرین روند این تفحص در مجلس، اظهار کرد: پس از واگذاری این هلدینگ ، بخش خصوصی که واگذاری به آن انجام شده بود بر خلاف مفاد قرارداد، ۵ درصد از سهام صندوق بازنشستگی فولاد از این پتروشیمی که متعلق به دولت بود را به نام خود کرده بود.

وی با بیان اینکه ما در راستای محورهای تحقیق و تفحص پیگیر این موضوع هستیم، افزود: علاوه بر این دادگاهی که برای رسیدگی به این پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده بود، در نهایت پس از بررسی‌ها، قاضی حکم به برگشت این ۵ درصد سهام که ارزش آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است، به صندوق بازنشستگی فولاد (دولت) داده است.

نایب رئیس هیئت تفحص از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر ، ادامه داد: بر اساس حکم صادره از سوی محاکم قضایی پنج درصد سهام تصاحب شده پتروشیمی باختر توسط بخش خصوصی به بخش‌های دولتی و عمومی اعاده شد.

محمودزاده بیان کرد: هم زمان با رسیدگی‌ها از سوی هیئت تحقیق و تفحص  درباره این واگذاری، پرونده‌هایی نیز در سازمان بازرسی، و چند شعبه در محاکم قضایی و همچنین دیوان محاسبات کل کشور به منظور رسیدگی به مسائل مربوط به واگذاری این پتروشیمی تشکیل شده است.

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: روند رسیدگی به پرونده واگذاری پتروشیمی باختر در مراحل آخر خود قرار دارد که به زودی تکمیل شده و گزارش آن جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه، ۷ آبان ماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی با ۱۷۷ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه، با انجام طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند که اعضای این هیئت در خرداد ماه سال جاری تعیین و اقدامات اجرایی تفحص آغاز شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.