هم زمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خروج غیرنظامیان از یک مجتمع فولاد در شهر ماریوپل، روسیه اذعان داشت که کمک‌های غرب به کی‌یف سرعت حمله به اوکراین را "کند" کرده است، اما خاطرنشان کرد که این کمک‌ها "پیروزی روسیه" را متوقف نمی‌کند.

مسکو: کمک‌های غرب به اوکراین پیروزی روسیه را متوقف نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد: «ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی اطلاعاتی را به نیروهای مسلح اوکراین می‌دهند. همچنین با این حجم از تسلیحاتی که این کشورها به اوکراین ارسال می‌کنند، سرعت حمله به اوکراین با کندی مواجه شده است اما این کمک‌ها نمی‌تواند مانع توقف و پایان سریع "عملیات روسیه" شود.»

وی افزود: کمک‌های غربی نمی‌تواند مانع دستیابی روسیه به اهدافش شود.

این اظهارات پسکوف در واکنش به مقاله نیویورک تایمز بوده است؛ مقاله‌ای که گفته بود اطلاعات ارائه شده توسط ایالات متحده به ارتش اوکراین کمک کرده است تا بسیاری از ژنرال‌های روسی را که تاکنون در جنگ کشته شده‌اند، هدف قرار دهد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ارتش ما به خوبی آگاه است که ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی اطلاعاتی را نیروهای مسلح اوکراین می‌دهند. ارتش روسیه هرکاری که ممکن و ضروری باشد را در این موقعیت انجام می‌دهد.

از طرفی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنجشنبه یک پلتفرم جهانی را برای کمک به کی‌یف راه اندازی کرد تا به اوکراین کمک کند در این جنگ پیروز شود و زیرساخت‌های کشورش را بازسازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.