مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از پرداخت ۱۰۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی و حفظ بیش از ۶هزار شغل در این استان خبر داد.

پرداخت ۱۰۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد موسوی اظهار کرد: در راستای حفظ اشتغال موجود در تأسیسات گردشگری استان خراسان رضوی به واسطه ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با پرداخت ۱۰۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در دو قالب اشتغال محوری و بنگاه محوری بیش از ۶۰۰۰ شغل حفظ شده و برخی از کسب و کارهای حوزه گردشگری نیز احیا شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری کم بهره در دو رسته بوم‌گردی و صنایع‌دستی طی یک سال گذشته پرداخت شده که در سطح استان موجب ایجاد ۹۰۶ شغل جدید شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: سهم اشتغال حوزه گردشگری این اداره‌کل در سال گذشته ۱۶۵۷ نفر بوده که  ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

موسوی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ پروژه در حال ساخت، تبدیل و توسعه همچون واحدهای اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحی سرگرمی، مناطق نمونه، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها ۳۷ هزار شغل موقت در زمان ساخت ایجاد کرده‌اند و پس از بهره‌برداری نیز ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر را شاغل خواهند کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه طی سال گذشته با۶۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری موافقت شده است، افزود: این طرح‌ها برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری که افتتاح و بهره‌برداری شده بیش از ۱۰۰۰ نفر را شاغل کرده است.

موسوی به تسهیلات اعطایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ برابر سهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به منظور تکمیل و تجهیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه معرفی و مصوب شده است که برای بیش از۷۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان پهناور خراسان رضوی با برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر زیارتی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، سلامت و همچنین زیرساخت‌های مناسب اقامتی، حمل و نقل، خدماتی و ... بستری خاص برای جذب سرمایه‌های داخلی، خارجی و اشتغال‌زایی گسترده در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.

 موسوی یادآور شد: بیش از ۲۰۰۰ تأسیسات گردشگری در استان با بیش از ۳۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم با وجود ریزش بخشی از آن به ‌واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت دارند و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد برگشت، احیا و رونق گردشگری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.