معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌ریزی برای اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات خبر داد.

اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به سفر عتبات عالیات

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری برنامه ای برای ارایه خدمات عتبات و عالیات به جامعه ایثارگری دارید، گفت: امسال در حال طراحی یک برنامه با کمک بانک دی و سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر هستیم که ان شاء الله ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را بتوانیم به زیارت عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه تحولی امسال، بنیاد شهید با توجه به سند ابلاغی تحولی دولت مردمی، چیست، اظهار داشت: در این خصوص نیز ما یک برنامه عملیاتی پروژه محوری را در ابعاد مختلف بنیاد طراحی کردیم که برای هر کدام هدفی مشخصی تعریف شده است.

وی ادامه داد: این اهداف در حوزه های اشتغال، مسکن، مددکاری، بهداشت و درمان و توسعه بیمارستان تعریف شده که علاوه بر آنها ما یک حرکت همه جانبه و برنامه محوری داریم که هم برنامه تحولی بنیاد شهید و هم برنامه عملیاتی ما است که در هر کدام اهدافی قابل ذکر است که به طور مثال می توان در حوزه بهداشت و درمان به ویزیت دوره ای افراد، توسعه و ایجاد پنج بیمارستان جدید که باید زیر ساخت های آن فراهم شود، اشاره کرد.

اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به سفر عتبات عالیات

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در رابطه با حوزه سفر هم باید ۵۰ درصد جامعه هدف ما به سفر بروند.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: در حوزه های فرهنگی هم برنامه ریزی برای ساخت ۳۰ فیلم سینمایی در ۳۰ استان کشور با هدف به تصویر کشیدن شخصیت شهدای ممتاز آن استان ها در حوزه ایثار و شهادت به صورت همه جانبه انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه های ترویجی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری چیست، افزود: همانطوری که در عرایض قبلی هم عنوان کردم یک بخشی از آن توجه به خانواده ها در قالب طرح سپاس و اینکه ما یک بسیج عمومی اجتماعی برای دید و بازدید و احوال پرسی از خانواده ها ایجاد کنیم که با دستور رییس جمهور به تمام دستگاه های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و هنری ما یک سری جشنواره های بین المللی داریم انجام می دهیم که بعضی از آنها ملی و برخی از آنها بین المللی است که با کمک سایر بنیاد شهیدهای که در کشورهای محور مقاومت با ما همکاری می کنند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) وارد قشم شده بود با حضور در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر(ع) این شهرستان به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گلباران و عطر افشانی قبور شهدای گرانقدر شهرستان قشم از جمله برنامه های یکروزه قاضی زاده هاشمی در سفر به قشم بود.

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، شرکت در شورای اداری، دیدار با رییس منطقه آزاد و معتمدین  از دیگر برنامه های سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهرستان قشم بود.

در آیین ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای شهرستان قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، هیات همراه معاون رییس جمهوری و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند که حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدا را عطر افشانی و غبار روبی کردند.

شهرستان قشم با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

در این شهرستان ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، ۱۱ آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.