قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه هفتم می ۲۰۲۲ (هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست از برنامه های جدید پنتاگون برای ارسال تجهیزات و سلاح های جنگی به اوکراین خبر می دهد. این روزنامه نوشته که جو بایدن، پنتاگون را متقاعد کرده پهبادها و موشک های گسترده ای به اوکراین برای مقابله با حملات نیروهای روسیه ارسال کند. واشنگتن پست همچنین در گزارشی به نگرانی های مسئولان بهداشتی آمریکا در خصوص آینده ویروس کرونا در این کشور در فصل پاییز پرداخته است. مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کرده اند نزدن واکسن توسط عده ای از مردم آمریکا و همینطور عدم تمایل دیگران برای زدن واکسن های کمکی احتمالا در فصل پاییز آینده حدود ۱۰۰ میلیون نفر را مبتلا خواهد کرد.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به وضعیت نگران کننده افزایش تورم در این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید بانک مرکزی ژاپن صحبت از برقراری سیاست های آسان سازی وضعیت اقتصادی می کند اما بالا رفتن تورم در این کشور شرایط را پیچیده کرده است. این روزنامه همچنین از قول مقامات ژاپن می گوید که از ماه آینده میلادی ورود توریست ها به ژاپن دوباره آزاد خواهد شد.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به شکست سنگین حزب نخست وزیر بریتانیا در انتخابات محلی این کشور پرداخته است. بعد از اینکه حزب محافظه کار، ۳۴۰ جایگاه خود را در انتخابات محلی از دست داد، رئیس این حزب انگشت اتهام خود را به سمت بوریس جانسون نخست وزیر این کشور وارد آورد و تاکید کرد پیامدهای حواشی رفتاری جانسون اصلی ترین عامل این شکست برای حزبش بوده است. ایندیپندنت همچنین عکس اصلی صفحه نخست خود را به کایر استارمر رئیس حزب کارگر بریتانیا اختصاص داده که او نیز به دلیل شکستن پروتکل های کرونایی در گذشته، مورد تحقیق توسط پلیس قرار گرفته است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی در پرونده ای به برنامه های چین برای گسترش برنامه های فضایی خود پرداخته است. این روزنامه با انتشار عکسی از تلسکوپ در حال ساخت و غول پیکر چینی ها که بزرگی آن به اندازه یک ساختمان سه طبقه بوده و بزرگنمایی آن ۳۶۵ مرتبه بزرگتر از تلسکوپ هابل می باشد، زمان ارسال آن به فضا را اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. این تلسکوپ به گفته دانشمندان نجوم چینی می تواند اطلاعات جدید و جالب توجهی در خصوص کهکشان های دوردست به انسان بدهد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به ضرر احتمالی ۱۰ میلیارد دلاری بانک های کشورهای غربی به خاطر اجبار به قطع همکاری با بانک های روسیه پرداخته است. این روزنامه همچنین به پدیده جدید در حوزه رمز ارزهای دیجیتال پرداخته است. فایننشیال تایمز می گوید این روزها گسترش شرکت هایی که خدمات خود را بر طبق قرض گرفتن ارزهای دیجیتال از مردم انجام می دهند و همینطور بر این اساس به آن ها وام میدهند چشمگیر بوده و در مقاله ای نقاط مثبت و منفی انجام این کار را بر شمرده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به حفظ میزان درصد بیکاری در آمریکا به خاطر موج جدید استخدام های شرکت های عموما خدماتی پرداخته است. در حالی که محدودیت های کرونایی اغلب در آمریکا برداشته شده است، رستوران ها، هتل ها و دیکر مکان های خدماتی میزان استخدام خود را افزایش چشمگیری داده اند که اصلی ترین تاثیر را در به وجود آمدن ۴۲۸ هزار شغل در ماه آوریل در آمریکا و حفظ درصد بیکاری ۳.۶ در این کشور داشته است. این روزنامه همچنین در گزارشی اعلام می کند شرکت های حوزه دیجیتال چین به خاطر نگرانی ها ازتحریم های غرب، به شکل آرامی مشغول خروج از روسیه هستند.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به انتقاد از پیشبرد برنامه های کمک اقتصادی دولت این کشور به مردم در خصوص نگهداری از فرزندان پرداخته است. این روزنامه می گوید برنامه پرداخت روزانه ده دلار به خانواده ها برای کودک تازه متولد شده، مدت ها است که دچار بی توجهی شده و هم اکنون صفی طولانی از متقاضیان به وجود آمده است. نشنال پست همچنین به انتقاد از گسترده شدن چشمگیر خودکشی کمکی پزشکی در کانادا پرداخته و معتقد است این اتفاق مانند قطاری می باشد که اگر جلوی آن گرفته نشود آسیب های زیادی خواهد زد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند مانند بسیاری از روزنامه های این کشور گزارش اصلی صفحه نخست خود را به دستگیری یکی از مقاملات بلند مرتبه شهر دهلی پایتخت این کشور اختصاص داده است. این روزنامه همچنین آمار جدید اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی در خصوص کشته شدگان ویروس کرونا در کشورهای جهان و انتقاد مقامات بهداشتی هندی از این سازمان در خصوص آن چه غیر واقعی بودن این آمار اعلام کرده اند را بازتاب داده است.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در آخرین گزارش های خود از بحران اوکراین، تغییر شکل نبرد میان دو طرف را بازتاب داده است. به گفته این روزنامه شکل تقابل نیروهای اوکراین و روسیه بر درگیری میان پهبادها و توپخانه ها متمرکز شده است. این روزنامه می گوید نیروهای اوکراینی با ادوات جنگی وارد شده از غرب به نبردهای شهر به شهر با نیروهای روس ادامه می دهند. نیویورک تایمز همچنین سکوت اعضای جمهوری خواه در خصوص لو رفتن سند دیوان عالی آمریکا برای ممنوعیت سقط جنین را جالب توجه ارزیابی کرده و می گوید اعضای این حزب نگران واکنش های منفی مردم در آستانه انتخابات میان دوره ای این کشور هستند.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به پیروزی چشمگیر ملی گرایان ایرلند شمالی برای اولین بار در تاریخ پارلمان این کشور پرداخته است. البته این روزنامه معتقد است این پیروزی می تواند تمامی امیدها برای اتحاد میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را از بین ببرد. دیلی تلگراف همچنین به انتقاد از اولاف شولتز صدراعظم آلمان در خصوص انتخاب موضع ضعیف این کشور در مقابل روسیه پرداخته است و تاکید می کند اگر شولتز واقعا به اتحاد غرب مقابل روسیه وفادار است باید هرچه زودتر به شهر کی‌یف سفر کند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.