کمبود شدید غذای مخصوص نوزاد در سراسر آمریکا، والدین را با شرایط بسیار دشوار و دیوانه کننده مواجه کرده است.

آمریکا با بدترین بحران کمبود غذای مخصوص اطفال مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه فاکس نیوز در سایت خود نوشت: آمریکا با بدترین بحران کمبود غذای مخصوص نوزادان مواجه شده است و در پی کمبود غذای مخصوص کودکان در فروشگاه‌های این کشور، متخصصان اطفال درباره استفاده از غذاهای خانگی برای تغذیه نوزادان به والدین هشدار دادند.

بنابراین گزارش، کمبود شدید غذای مخصوص نوزاد در سراسر آمریکا نه تنها والدین را با شرایط بسیار دشوار و دیوانه کننده مواجه کرده است، بلکه توجه‌ها را به خطرات ناشی از استفاده از غذاهای خانگی به‌عنوان جایگزین برای غذای نوزاد جلب کرده است.

سارا آدامز پزشک متخصص اطفال در بیمارستان "آکرون" در اوهایو گفت: والدین در بسیاری از مناطق آمریکا برای یافتن غذای مخصوص نوزاد با مشکلاتی جدی مواجه هستند.

وی ابراز کرد: کمبود غذای مخصوص نوزاد در آمریکا اخیرا در پی اقدام یک شرکت تولیدکننده این محصول مبنی بر فراخوان بخشی از محصولاتش از بازار تشدید شده است.

همزمان برخی از پزشکان اطفال هم در آمریکا گفته اند هر چند والدین در این کشور برای یافتن غذای مخصوص اطفال با چالش مواجه هستند؛ اما نباید از مواد غذایی که در منزل تولید می‌کنند به عنوان یک جایگزین برای تغذیه اطفال شان استفاده بکنند.

این متخصص اطفال به والدین آمریکایی توصیه کرد برای آن که ناچار نشوند که غذای تاریخ گذشته به نوازادان شان بدهند تنها برای دوره ۱۰ الی ۱۲ روزه برای نوزادان شان غذای مخصوص خریداری بکنند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه استفاده از غذای‌های خانگی و دست پخت را به عنوان جایگزین غذای نوزاد به والدین توصیه نمی‌کند و به شدت مخالف استفاده از این غذاهای دستپخت و خانگی برای تغذیه نوزادان است، زیرا در مواردی مرگ نوزاد به علت استفاده از این مواد غذایی گزارش شده است.

این متخصص اطفال ادامه داد: هیچ جایگزین دیگری به جای شیر برای نوزادان کم‌تر از یک سال هم توصیه نمی‌شود.

وی گفت: شیرهای پایه گیاهی هم با توجه به آن که از نظر مواد غذایی و معدنی غنی نیستند به هیچ وجه برای نوزادان مناسب نیستند.

آمریکا در حالی با بحران غذای کودک مواجه است که کارشناسان هشدار می‌دهند که جنگ روسیه علیه اوکراین، باعث شکل گیری بحران غذایی در جهان خواهد شد و بهای مواد غذایی در سراسر جهان را افزایش خواهد داد. این موضوع باعث وارد آمدن آسیب جدی به افراد نیازمند خواهد شد.

در حال حاضر، پیامدهای جنگ اوکراین، نگرانی مصرف کنندگان و تشدید نرخ تورم به کمبود عرضه فرآورده‌های غذایی در فروشگاه‌های کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه دامن زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.