وزیر آموزش و پرورش از اختصاص بسته غذایی به ۳ میلیون دانش آموز کشور خبر داد و گفت: دامنه پوشش طرح بسته امنیت غذایی با کمک های بیشتر نهادها می‌تواند به ۵میلیون دانش‌آموز برسد.

طرح "امنیت‌غذایی" ویژه ۳میلیون دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار و محروم احیا شد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری  در مراسم آغاز طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان و تجلیل از معلمان که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مدرسه اسدی لاری کرج برگزار شد، اظهار داشت: تغذیه دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری در چند سال گذشته حذف شده بود.

وی افزود: با تلاش  دولت و مجلس و اعتبار  تخصیص‌یافته برای طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان، امروز توانستیم به‌صورت نمادین در استان البرز و منطقه محمد شهر کرج و استان سیستان و بلوچستان این طرح را مجدداً احیا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید برای مناطق کم‌برخوردار هفته‌ای دو روز با همکاری خیرین، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این طرح اجرا می‌شود، بیان کرد:  طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان برای سه میلیون دانش آموز در نظر گرفته شده است و انتظار داریم با کمک های بیشتر نهادها به ۵ میلیون نفر برسد.

نوری  با اشاره به اینکه این کار  تغذیه دانش آموزان را در موقعیت‌های بهتر قرار می‌دهد، تصریح کرد: گفت: بودجه این طرح برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، حدود هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است اما با کمک نهادها نیز این عدد افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.