۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 797776

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به تقویت سامانه بارشی که دارای گستره و حجم زیادی از بارش‌های رگباری است، هشدار داد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، این اداره روز یکشنبه در اطلاعیه صادر شده خود با اشاره به پیامد عملکرد این سامانه جوی آورده است: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب، در سطح استان به ویژه در نیمه شمالی تا آخر هفته جاری قابل پیش بینی است.

بنا به پیش بینی این اداره، همچنین احتمال ایجاد صاعقه در نواحی مرتفع و کوهستانی، کاهش محسوس دما در استان به خصوص در نیمه شمالی و در روز دوشنبه قابل انتظار است.

هواشناسی خراسان رضوی بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای یکشنبه تا دوشنبه را برای مناطق درگز، قوچان، جوین، جغتای، خوشاب، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزارمسجد، چناران، فیروزه، فریمان، نیشابور و مشهد مقدس پیش بینی کرده است.

بنا به اعلام این اداره همچنین در روزهای دوشنبه تا سه شنبه شهرستان های درگز، قوچان، کلات نادری، چناران، نیشابور، فیروزه، ارتفاعات و دامنه‎‌های بینالود و هزارمسجد، فریمان، خوشاب، جوین، جغتای، سرخس، صالح آباد و مشهد درگیر بارندگی خواهند بود.

در این اطلاعیه آمده است: در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه شهرستانهای درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه‌های هزارمسجد و در روزهای چهارشنبه تا پنج‌شنبه درگز، قوچان و همچنین روزهای پنجشنبه تا جمعه درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه های هزارمسجد، بینالود و نیشابور شاهد بارندگی خواهند بود.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه از شهروندان استان خواسته است، ضمن عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کرده و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.