بر اساس تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۹۰۰ نفر از ایثارگران معزز «ثبت‌نام‌های سال ۱۳۹۹» به مناسک حج تمتع سال جاری اعزام می‌شوند.

۱۹۰۰ نفر از ایثارگران به حج تمتع سال جاری اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، در راستای ماده ۴۳ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و به‌منظور ایجاد راهکارها و تسهیل در تشرف جانبازان و آزادگان معزز و همسران محترم شهدا و ایثارگران به حج تمتع سال ۱۴۰۱ و تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعداد ۱۹۰۰ نفر از ایثارگران معزز «ثبت‌نام‌های سال ۱۳۹۹» به مناسک حج تمتع سال جاری اعزام خواهند شد.

بنابر اعلام شرایط و مقررات خاص دوران پاندمی کووید ۱۹ توسط کشور عربستان و محدودیت‌های اعمال شده در تعداد نفرات، کاهش بیش از ۶۰ درصد سهمیه کشورها و برگزاری مناسک حج سال جاری با حداقل زائران، مراتب اعزام عزیزانی که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند و شرایط سنی کمتر از ۶۵ سال دارند، یعنی در زمان تشرف تاریخ تولد آن‌ها بعد از  ۱۳۳۷/۲/۲۵ باشد و ۳ دُز واکسن مورد تایید کشور عربستان (سینوفارم و آسترازنکا) را تزریق کرده‌اند،  در قالب سهمیه اختصاص یافته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعزام خواهند شد.
در این راستا و به‌منظور تسهیل در تشرف جانبازان، آزادگان، والدین و همسران محترم شهدا و ایثارگران به حج تمتع سال ۱۴۰۱، با تلاش کارکنان بنیاد در سراسر کشور، اقدامات لازم در خصوص تکمیل فرآیند ثبت‌نام، صدور دعوت‌نامه، انتخاب کاروان‌ها و ... در مدت‌زمان اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار دارد.
با توجه به اعزام تعداد قریب بر ۷۰ نفر از جانبازان معزز دارای شرایط خاص و ویلچری در قالب کاروان ویژه حج تمتع جانبازان معزز، تمام پیش‌بینی‌های لازم پیرامون تأمین محل اسکان مناسب و در خور شأن کاروان ویژه جانبازان با امکانات موردنیاز این عزیزان، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی، پیرامونی، رسانه‌ای و به‌خصوص امور امنیتی، پزشک و پزشکیار، اورژانس و مراقبت‌های ایمنی بهداشتی ویژه جانبازان و دوره‌های آموزشی ویژه همراهان با همکاری و هماهنگی سازمان حج و زیارت در حال انجام و اقدام است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.