رئیس سازمان چای کشور گفت: ۲۰ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت تاکنون از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.

۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره خرید برگ سبز چای اظهار داشت: ۳۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای امروز به چایکاران گیلان و مازنداران پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه این میزان واریزی در سال ۱۴۰۱ مربوط به قدر سهم کارخانجات بود گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۰ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

جهانساز با بیان اینکه ارزش این میزان برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران ۱۸۰ میلیارد تومان بود تصریح کرد: ۲۰ هزار و ۴۵۸ تن از برگ سبز خریداری شده معادل ۹۹ درصد درجه یک و مابقی درجه ۲ است.

وی به میزان چای خشک تولید شده در این مدت اشاره کرد و ابراز داشت: پس از خرید برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۴ هزار و ۶۵۵ تن چای خشک توسط کارخانجات تولید شده است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به عقد قرارداد با کارخانجات خاطرنشان کرد: ۱۶۵ کارخانه چایسازی تاکنون  برای خرید چای چایکاران گیلان و مازندران با سازمان چای کشور قرارداد بسته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.