سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری بین زندانیان و خانواده‌های آنان برگزار شده است.

برقراری بیش از ۶۹ هزار ملاقات مجازی زندانیان

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در پانزدهمین نشست خبری در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت دو مناسبت مهم روز مقام معلم و روز کارگر درباره ملاقات مجازی زندانیان افزود: موضوع ملاقات تصویری زندانیان ۲ سال است که در حال اجرا است؛زیرساخت‌های آن فراهم شده اما هنوز کامل نیست.
 
وی ادامه داد: تاکنون علاوه بر ملاقات مجازی زندانیان، دادگاه ها هم مجازی برگزار شده به طوری که تاکنون تعداد  ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده و از اعزام و بدرقه ۴۱۸ هزار زندانی به دادگاه خودداری شده که این اقدام در راستای حفظ و کرامت زندانیان است.

حمایت قوه قضاییه از گزارشگران فساد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حمایت از گزارشگران فساد گفت:  اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت های مردمی به خصوص در مبارزه با فساد و کشف این موارد مهم است اما در گزارش موارد فساد و سوت زنی فساد باید دقت شود حتما در چارچوب قانون به دستگاه‌های نظارتی و انتظامی و قضایی گزارش شود تا مورد حمایت قانونی قرار گیرند.

وی درباره تهدید خبرنگار روزنامه فرهیختگان در جریان پیگیری مقوله فساد افزود: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب قم در این رابطه تشکیل شده همچنین وسیله نقلیه این افراد هم شناسایی شده و پیگیری برای دستگیری مرتکبان در حال انجام است.

خداییان تصریح کرد: حمایت دستگاه قضایی از افشاگران فساد که از طریق قانونی اعلام شود، جدی و قاطع است.

حکم بدوی مهرشاد سهیلی صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره جزییات پرونده مهرشاد سهیلی  و حکم صادره برای وی گفت: این فرد به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، رد مال، جزای نقدی محکوم شده است. این حکم بدوی است.

پرونده فساد بزرگ در ارومیه

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده فساد در ارومیه گفت: تعداد زیادی از کارکنان شهرداری ارومیه و برخی از اعضای شورای شهر ارومیه مرتکب جرم شدند که کیفرخواست پرونده صادر شده است.

وی ادامه داد: متهمان این پرونده ۸۴ نفر شامل ۳۶ کارمند شهرداری ارومیه، ۲۳ نفر از اعضای شورای سابق و کنونی شهر ارومیه و تعدادی افراد دیگر با شغل آزاد اتهامات ارتشا، رشا، تبانی در معاملات، تحصیل مال نامشروع از طریق موقعیت شغلی است که با قید وثیقه آزاد هستند.

خداییان افزود: پرونده در حال ارجاع به دادگاه است و در صورتی که قاضی دادگاه بر علنی بودن و انتشار جزییات دادگاه تشخیص دهد، جزییات دادگاه اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.