دومین تجمع اعتراضی علیه حمایت سوئد از گروهک تروریستی منافقین در مقابل سفارت این کشور برگزار شد.

سوئد بازیچه دست منافقین!
دومین تجمع اعتراضی علیه حمایت کشور سوئد از گروهک تروریستی منافقین با عنوان «استکهلم، پایتخت تروریست‌های دنیا»، روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور و اقشار مردمی در مقابل سفارت سوئد برگزار شد. تجمع کنندگان در ابتدای این تجمع با تلاوت آیاتی از سوره منافقون، اعتراض خود را آغاز کردند. شهروندان حاضر در این تجمع با پلاکاردهایی منقوش به عبارت‌هایی همچون «استکهلم، پایتخت تروریست‌های دنیا»، «دستگاه قضایی سوئد بازیچه دستان خون‌آلود تروریست‌ها»، «استقبال سوئد از داعشی‌های دهه۶۰ایران»، «شاکیان در دستگاه قضایی سوئد همان داعشی‌های دهه۶۰ هستند»، «سوئد بهشت جاسوسان»، «سوئد مامن امن برای تروریست‌ها» خشم و انزجار خود را نسبت به حمایت سوئد از منافقین و سایر گروه‌های تروریستی نشان دادند.  
یکی از سخنرانان این مراسم مردمی در جریان این تجمع گفت: ما برای دفاع از یک ایرانی باشرف به نام حمید نوری در دادگاه‌های سوئد، مقابل این سفارتخانه جمع شده ‌ایم؛ ننگ بر شما که از تروریست‌هایی حمایت می‌کنید که ۱۷هزار شهید را به خاک و خون کشیده است. در جریان این تجمع، یک فرزند شهید نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد که دادگاه «حمید نوری» یک دادگاه فرمایشی و غیرعادلانه است. در خلال سخنرانی این فرزند شهید، تجمع کنندگان با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا، انزجار خود را از سیاست‌های کشور سوئد در حمایت از تروریست‌ها نشان دادند. این فرزند شهید در ادامه خطاب به سفیر سوئد، گفت: آن حقوق‌بشری که از آن حرف می‌زنید کجاست!؟

 اصول بنیادین حقوق‌بشر در محاکمه نوری نقض شده است
محمد سرگزی رییس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس هم با حضور در این تجمع اعتراضی، طی سخنانی خطاب به سفیر سوئد در ایران، اظهار داشت: آقای سفیر باید حرفم را از این جا شروع کنم،  بهتر می‌دانید عقبه روابط ایران و ملت شما چیست، ۴۰۰سال رابطه دیپلماتیک بین دو کشور برقرار است. وی افزود: ما امروز شاهد این هستیم که دولت سوئد برخلاف ملت سوئد، اقداماتی را برخلاف منطق بشری انجام می دهد. سرگزی در ادامه تاکید کرد: آقای نوری یکی از کارمندان معمولی و ساده و بازنشسته قوه قضائیه بود؛ اما یک طراحی از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد و افرادی منافق گزارشی را علیه وی مطرح می‌کنند و بر اساس این گزارش و عملیات فریبکارانه، نوری در فرودگاه سوئد دستگیر می‌شود؛ شما که مدعی حقوق‌بشر هستید، چطور اصول بنیادین حقوق‌بشر را در برخورد با ایشان نقص کردید!؟ به گزارش میزان، در ادامه، تجمع‌کنندگان بیانیه اعتراضی خود درخصوص غیرعادلانه بودن دادگاه «حمید نوری» را در مقابل این سفارتخانه قرائت کرده و چندین بار شعار «حمید نوری، آزاد باید گردد» سر دادند.
منبع: حمایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.