۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 798138
تصمیم مضحک جبهه اصلاحات برای مشکلات مردم

علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون جلسه مجمع عمومی این جبهه به ریاست حسین مرعشی، گفته است: در این جلسه اوضاع اقتصادی کشور مورد بحث‌ و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای مجمع نسبت به تورم و گرانی افسار گسیخته بخصوص در زمینه ارزاق عمومی از جمله نان و فشار معیشتی بر مردم اظهار نگرانی کرده و ناپختگی سیاست‌های اقتصادی دولت و مجلس و نیز ناکارآموختگی و ناکارآمدی دست‌اندرکاران اقتصاد کشور را عامل مؤثر در این زمینه برشمردند.

او همچنین تصریح می کند: این بحث‌ در مجمع عمومی مفتوح باقی گذاشته شد تا در جلسات آینده تصمیم مقتضی برای کنش جبهه اصلاحات در قبال آن اتخاذ شود.

بخش جالب ماجرا اینجاست که آگاهان سیاسی می دانند آنچه که در این مصاحبه "تصمیم مقتضی برای کنش جبهه اصلاحات در قبال وضع موجود کشور" نامیده شده نه بیانیه یک فراکسیون مجلس، نه تصمیم تأثیرگذار چند حزب سیاسی قانونی، نه نطق چند نماینده اصلاح طلب برای آگاه سازی مردم و نه بیان انتقاد اصولی و نجیبانه از دولت توسط رقبای اصلاح طلب دولت بلکه صرفا یک "بیانیه ساده" خواهد بود.

به دیگر سخن اینکه جبهه اصلاحات نهاد اصلی تحریم کننده انتخابات های ۹۸ و ۱۴۰۰ است که عملا از جمهوریت نظام خارج شده و صندوق رأی را هم مرده می داند. اکنون آیا مضحک نیست که چنین جبهه ای و چنین رجالی تصمیم مقتضی خود را به رخ مردم و دولت بکشند!؟
کدام تصمیم مقتضی!؟

آنهایی که در دموکراسی حضور ندارند آیا هنری جز برداشتن سلاح و فرماندهی فتنه دارند؟ همانها که می توانستند با حضور در انتخابات مجلس نمایندگانی را به پارلمان بفرستند تا زبان گویای آنها و مردمان موافقشان باشند اما این کار را نکردند. و همانها که می توانستند با حمایت اصولی از یک نامزد اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده در انتخابات ۱۴۰۰ ریل گذاری کلی فکر خود در قبال اوضاع کشور را در پیشگاه مردم نمایان کنند اما از این کار هم استنکاف کردند.

اکنون این افراد از جان مردم و دولت و نظام چه می خواهند؟ و آیا جز اینست که بخش زیادی از وضع موجود و گرانی ها مولود شیطنت های سیاسی همینان و ثمره خروجشان از دموکراسی است؟

"عقلانیت" منتظر هرکس باشد اما منتظر اینان نیست و آن بیانیه ساده موعودشان هم هیچ تاثیری در فضای کشور ندارد.

منبع: مشرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.