مدیر جهاد کشاوری گناباد گفت: با حکم دادستان ساخت و ساز های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان تخریب شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گناباد تخریب شد

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی قاسمی در حاشیه تخریب این واحدهای غیرمجاز حفظ و صیانت از اراضی ارزشمند کشاورزی را جزو اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: با هر اقدامی که منجر به تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده باشد، به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب در زمان تعطیلات اداری و با سرعت انجام می‌شود و ما چاره ای جز دو مرحله اخطار و اجرای برنامه تخریب برای جلوگیری از سوء‌استفاده آنان نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تغییر کاربری اراضی کرده‌اند نباید انتظار مماشات داشته باشند بلکه باید در برابر قانون تمکین کرده و از مراجعه به دستگاهها و درخواست سفارش غیرقانونی بپرهیزند چون این درخواستها مورد توجه قرار نمی گیرد.

مسوول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی گناباد هم با تاکید بر فرهنگ‌سازی به منظور پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده قانونی شهر و روستا، گفت: قلع و قمع بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی در دستور کار قرار گرفته است و با متخلفان برخورد قانونی به عمل می‌آید. 

علی حبیبی اظهار داشت: هرگونه خرد کردن اراضی، احداث بنا شامل ساخت ملک و یا اتاقک، دیوارکشی و فنس‌کشی و تخلیه مصالح ساختمانی در زمین‌های کشاورزی شامل باغ ها و مزارع در حکم تغییر کاربری محسوب شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۶۱ بنا و سازه غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان شناسایی و در اولویت تخریب قرار گرفت، گفت: اغلب بناهای غیرمجاز در مناطق قنات قصبه، نوغاب، سمویی، پشت دانشگاه آزاد اسلامی، چاه زنگویی، قنبرآباد، جاده رهن و ریاب، دلویی، بیلند، قوژد، مند و سایر مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد قرار دارد.

دادستان گناباد هفته جاری در نشست بررسی مسائل، مشکلات و عوامل موثر در تشدید سیلاب اخیر این شهرستان، گفته بود که ساخت و سازهای غیرمجاز بخش دولتی و خصوصی، که در مسیر سیلاب قرار داشته باشد و بستر افزایش خسارت‌ها را فراهم کند، بدون تشکیل پرونده قضایی تخریب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.