رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم.

قالیباف: هر چه از دستمان برآید، برای بهبود وضعیت معلمان انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور همچنین اظهار کرد: در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است، بنابراین مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس پیگیری می‌کنند.

محمدباقر قالیباف در ادامه با اشاره به مشکلات و مسائل معلمان گفت: ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد، بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.

۱۲ اردیبهشت بود که مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در کمیته آن به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیئت دولت ارجاع شده است.

آیین نامه اجرایی اولیه نظام رتبه بندی معلمان و تعیین امتیازبندی‌ها و صلاحیت‌های معلمان در آن با انتقادهایی مواجه شد که گفته می‌شود تاکنون بیش از ۲۰ بار ویرایش شده است.

در این آیین نامه، شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه امتیازبندی شده که در شایستگی عمومی تا ۳۰۰ امتیاز می‌‎توان دریافت کرد.

در نسخه اولیه فرایند رتبه‌بندی، مؤلفه‌هایی مانند مسئولیت پذیری، رعایت حجاب و پوشش اسلامی متناسب با شأن معلمی، داشتن روحیه جهادی و تحول‌گرایی، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت ارتباطی و تعامل سازنده با ارکان تربیت، باور و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی از در معیارهای شایستگی عمومی قرار گرفته است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم دیروز گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور پارسال در نظر گرفته می‌شود و اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.