دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی رژیم صهیونیستی را برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری محکوم کرد.

اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی رژیم صهیونیستی را برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری محکوم کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: دادگاه عالی اسرائیل هفته گذشته(۴ مه) تصمیمی را در مورد پرونده تخلیه منطقه «مسافر یطا» در تپه های الخلیل جنوبی واقع در کرانه باختری اشغالی صادر کرد که خطر انتقال اجباری حدود ۱۲۰۰ فلسطینی و تخریب خانه های آنها را افزایش می‌دهد.

این بیانیه با تاکید بر اینکه «توسعه شهرک سازی، تخریب و اخراج طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است» افزود: اتحادیه اروپا چنین طرح‌های احتمالی را محکوم می‌کند و از اسرائیل می‌خواهد که تخریب‌ها و اخراج‌ها را در راستای تعهداتش بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر بین‌المللی متوقف کند.

اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به این مطلب که ایجاد منطقه تیراندازی را نمی توان «دلیل نظامی ضروری» برای انتقال جمعیت تحت اشغال تلقی کرد، یادآور شد که تخریب و اخراج و انتقال اجباری مردم فلسطین از جمله بادیه نشینان، راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را به شدت تهدید می کند و باعث تشدید یک منطقه متشنج می شود که هیچ کس نمی تواند واقعاً از آن بهره مند شود و فقط وضعیت را برای مردم عادی وخیم تر می کند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری(از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.