کنفرانس بین المللی اهداکنندگان، کمک هایی بالغ بر ۶ میلیون دلار برای کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه اختصاص داد.

کمک ۶ میلیارد دلاری برای بحران سوریه اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، کنفرانس بین المللی اهداکنندگان روز سه شنبه پس از گذشت ۱۲ سال از جنگ داخلی سوریه، ۶.۷ میلیارد دلار برای این کشور و همسایگانش اختصاص داد.

این تعهدات مالی که هدف آن دستیابی به رقم ۱۰.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ است، در گردهمایی ۵۵ کشور در بروکسل مطرح شد.

از مجموع کمک های جمع آوری شده، ۶.۱ میلیارد دلار به طور خاص برای پناهندگان، پناهجویان و افراد بدون تابعیت است که بزرگترین درخواست بودجه از زمان آغاز طرح پناهندگان در سال ۲۰۱۵ محسوب می شود.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالیکه پس از آغاز جنگ اوکراین تمامی توجهات و تبلیغات سیاسی به سمت کی یف معطوف شده بود، ادعا کرد: ما مردم سوریه و وضعیت سوریه را فراموش نمی کنیم. مطمئناً سوریه و رنج مردم آن ممکن است دیگر در مرکز اخبار نباشد. 

بورل افزود: تقریبا همه مردم سوریه اکنون در فقر زندگی می کنند. طبق آمار سازمان ملل، بیش از ۶.۹ میلیون نفر خانه های خود را در سوریه ترک کردند و بیش از ۶.۵ میلیون نفر نیز از سوریه فرار کردند که ۵.۷ میلیون نفر از آنها در کشورهای همسایه پناهنده هستند. 

ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر همچنین از این کمک بشردوستانه که برای بازسازی سوریه طراحی نشده، بهره می برند.

بورل در این کنفرانس اعلام کرد که نمی خواستیم روسیه در این کنفرانس حضور داشته باشد. او گفت: روسیه دعوت نشده است، زیرا ما از شرکایی که علاقه واقعی و خالص دارند برای کمک به صلح در جهان دعوت می کنیم.

این نشست به صورت سالانه برای ارائه کمک مالی برگزار می شود و پیش از این در لندن، کویت و بروکسل بوده است.

بورل در یک کنفرانس خبری گفت: ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه با بسیاری از شرکای دیگر، به ارسال پیام روشن مبنی بر رد تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در تمامی مجامع بین‌المللی ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.