۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 798480

رئیس جمهور گفت: حل مسائل منطقه‌ای باید به‌دست مسئولان دولت‌های منطقه انجام بگیرد و دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها نه‌تنها امنیت‌ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است. به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری پس از دیدار و گفت‌وگو با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که ظهر امروز وارد تهران شده است، طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالیم از این‌که امیر قطر و هیئت همراه دعوت جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و به ایران سفر کرده و امروز میزبان‌شان هستیم.

رئیسی: دخالت غربی‌ها برای امنیت منطقه مضر است

به گزارش قدس آنلاین،  رئیسی افزود: در مذاکرات امروز علاوه بر تأکید بر گسترش روابط بین دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و انرژی بیان شد باید سرمایه‌گذاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: طی سفری که اسفندماه به کشور دوست، برادر و همسایه قطر داشتم مذاکراتی انجام و اقدامات مقدماتی نیز برای توسعه روابط‌مان انجام گرفت و به نتیجه رسیدن آن مباحث و موارد مطروحه در نشست امروز نیازمند اقداماتی از ناحیه دو کشور و کمیسیون مشترک است. امیر قطر در این‌باره تأکید داشتند که روابط بین دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

رئیسی خاطر نشان کرد: از نکات مشترک‌مان این بود که حل مسائل منطقه‌ای باید به‌دست مسئولان دولت‌های منطقه انجام بگیرد و دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها نه‌تنها امنیت‌ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز بر حل مسائل منطقه پرداختیم و به‌ویژه درباره مسئله یمن هرچه زودتر باید محاصره شکسته شود و مردم یمن برای کشور خود تصمیم بگیرند. مردم افغانستان باید برای کشور خود دولت فراگیر داشته باشند تا بتواند همه گروه‌های سیاسی و قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار را برپا کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نسبت به آزادی فلسطین و قدس شریف تأکید داریم که باید محاصره غزه شکسته شده و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی پایان بپذیرد. من شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده و هم‌چنین امیر قطر که او از اعضای خبرگزاری الجزیره بود، تسلیت می‌گویم و این‌گونه جنایات نمی‌تواند برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز باشد و نفرت عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی را بیش از پیش خواهد کرد.

رئیسی افزود: البته نه‌فقط به شبکه الجزیره بلکه باید به همه خبرنگاران در سراسر دنیا تسلیت بگوییم چراکه یک خبرنگار آزاده با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و جامعه خبرنگاران باید به خود ببالند که صدای مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان مخابره کردند و این جنایات پایدار نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور و دو ملت است و می‌تواند نقش بسزایی در جهت گسترش روابط فی‌مابین و همکاری‌های‌مان در سطح منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.