وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه با دو هدف اقناع نخبگی و همگانی تشکیل شده است، گفت: آگاهی افکار عمومی نسبت به این موضوع در مقایسه با هفته گذشته بیشتر و بهتر شده است.

وزیر ارشاد: آگاهی افکار عمومی نسبت به توزیع عادلانه یارانه بیشتر شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی  درباره نقش رسانه‌ها برای تبیین و اقناع افکار عمومی نسبت به سیاست‌ توزیع عادلانه یارانه دولت سیزدهم، گفت: کمیته اطلاع ‌رسانی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه که در ستاد تنظیم بازار راه‌اندازی شده برای تبیین افکار عمومی است و دو هدف اقناع نخبگی و اقناع عمومی را دنبال می‌کند.

وی افزود: در بحث اقناع نخبگی برنامه مفصلی با گروه‌های مختلف نخبگی از علما و دانشگاهیان، گروه‌های صنفی و تاثیرگذار در کابینه انجام و برای آنان تقسیم کار شده است و باهم گفت‌وگو می‌کنند تا جریانات دانشگاهی و دانشجویی، ائمه جمعه مشکلی نداشته باشند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقناع افکار عمومی عموم مردم هدف دوم کمیته اطلاع‌رسانی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه است که ضرورت این کار را برای عموم توجیه می‌کند.

گام بلند دولت در توزیع عادلانه سازی یارانه با اقناع مردم با موفقیت برداشته می‌شود 

 وی با دشوار خواندن این کار اظهار داشت: باید زمینه‌های اجتماعی آن فراهم شود و یک فهم همگانی اتفاق بیفتد که همه رسانه‌های مجازی، مکتوب و رسانه ملی در حال ساماندهی کامل هستند. خوشبختانه طبق افکار سنجی‌های انجام شده اقناع همگانی و آگاهی افکار عمومی نسبت به هفته گذشته بهتر شده و با ظاهر شدن تدریجی اثرات این کار بزرگ امیدواریم شاهد اقناع بهتر مردم شویم تا این گام بلند دولت با موفقیت برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره نمایشگاه کتاب که در مصلای تهران درحال برگزاری است، گفت: پس از دو سال که کرونا مانع برگزاری نماشگاه بین المللی کتاب تهران شده بود، سی وسومین دوره نمایشگاه با حضور چشمگیر ناشران داخلی و بیش از ۳۲ کشور خارجی در حال برگزاری است.

خرید کتاب از نمایشگاه، رایگان در دورترین مناطق تحویل داده می‌شود

وی افزود: بیش از ۹۰ هزار متر برای این نمایشگاه اختصاص یافته و امکانات بسیار خوبی برای آن پیش بینی شده است. در کنار نمایشگاه کتاب، جشنواره فرهنگی همراه با سخنرانی‌ها و نشست‌ها هم برگزار می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مجازی هم در حاشیه آن درحال برگزاری است که مردم با مراجعه به سایت ketab.ir می‌توانند مانند مخاطب حضوری در فضای نمایشگاه سیر کنند و کتاب‌های خود را بخرند.   برای آنانی که در شهرستان‌های دور دست امکان حضور در نمایشگاه را ندارند از اینجا به‌طورویژه یارانه در نظر گرفته شد و کتاب‌های خریداری شده رایگان مقابل در خانه به آنان حتی در روستاها و دورترین مناطق تحویل داده می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.