۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 798670

مدیرکل غله استان خراسان رضوی گفت: این استان به هیچ وجه مشکل کمبود آرد در نانوایی‌ها را ندارد و مهمترین مشکل موجود در حوزه نانوایی‌ها در حال حاضر تعطیلی خودسرانه است که برخورد جدی با واحدهای متخلف از سوی نهادهای نظارتی آغاز شده است.

خراسان رضوی به هیچ وجه مشکل کمبود آرد ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری افزود: سهمیه آرد نانوایی‌های خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال معادل  ۶.۵ درصد افزایش یافته که این افزایش سهمیه با هدف تامین نیاز بازار و رفاه حال مردم صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت موجود نان و مشکلات مربوط به آن اظهار کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده ۳۰۰ واحد نانوایی که از ۶ صبح تا ۱۲ شب پخت داشته باشند آرد سهمیه اضافه هم دریافت می‌کنند تا وضعیت موجود بهبود یابد.

مدیرکل غله استان خراسان رضوی گفت: از فردا نیز سامانه نام نویسی آرد نانوایی‌ها برای ثبت نام سهمیه آرد خرداد باز می شود ضمن این که سهمیه مازاد نوروز امسال نیز همچنان به واحدها تعلق می‌گیرد.

نوری افزود: خرید تضمینی گندم از هفته جاری در استان خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در این بخش نیز طبق برنامه پیش خواهیم رفت.

افزایش قیمت آرد نان صنعتی و اقلامی مانند ماکارونی و در پی آن اصلاح ارز ترجیحی و افزایش قیمت چند کالای اساسی طی چند روز گذشته موجب ایجاد صفوف طولانی مردم برای خرید نان در برخی نانوایی های مشهد و تعطیلی شماری از واحدهای نانوایی این شهر شده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.