ولید الشریف جوان فلسطینی که در سومین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

شهادت جوان فلسطینی که در درگیری‌های مسجدالاقصی مجروح شده بود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحمن الشریف، برادر ولید الشریف، اعلام کرد که برادرش پس از ۲۱ روز، سحرگاه امروز به شهادت رسید.

از زمان مجروح شدن جوان شریف، وضعیت وی وخیم و سخت توصیف شده است، زیرا وی دچار خونریزی شدید مغزی، شکستگی جمجمه شده و در ابتدای دستگیری، اکسیژن به مغزش نرسیده بود و طی چند روز گذشته هیچ روند مثبتی در وضعیت سلامتی شریف مشاهده نشد.

ولید الشریف، جوان ۲۳ ساله اهل قدس در سومین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی زخمی شده بود.

معا چند روز پیش هم از شهادت یک جوان ۱۸ ساله به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر البیره خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این جوان به نام «ثائر خلیل مسلط - الیزوری» در جبل الطویل در شهر البیره مستقیما از سوی سربازان اشغالگر از ناحیه قلب هدف گلوله قرار گرفت.

ساعاتی قبل تر از آن نیز، شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش نظامیان صهیونیست به جنین به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر جان خود را از دست داد.

چندی پیش هم، الجزیره در گزارشی اعلام کرد که در جریان حمله در اردوگاه «عقبه جبر» در جنوب شهر اریحا، احمد ابراهیم عویدات، جوان ۲۰ ساله که درگیری با نظامیان اشغالگر از ناحیه سر زخمی شده بود، به شهادت رسید.

پیشتر اعلام شده بود که در درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه عقبه جبر در جنوب شهر اریحا سه فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های جنگی زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ضمن ضرب و شتم و بازداشت شماری از فلسطینیان و تیراندازی به سوی جوانان فلسطینی، «احمد السعدی» را به شهادت رساندند و  ۱۰ جوان دیگر زخمی شدند.

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مجاورت مسجد الاقصی در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ آوریل که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۸۰ فلسطینی از جمله ۲۷ کودک شده به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.