رئیس حزب کارگر ترکیه خواستار تعطیلی پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در خاک ترکیه شد.

باید پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در ترکیه تعطیل شوند

به گزارش قدس آنلاین، شکران دوغان گفت: ما ناتو را یک سازمان جنگی می‌دانیم. اگرچه ناتو خود را یک سازمان دفاعی نظامی توصیف می‌کند، اما برای ما فقط این یک سازمان جنگی است. با مرور تاریخ متوجه می‌شویم که ناتو تقریباً در همه جنگ‌ها و درگیری‌ها شرکت داشته است. این یک واقعیت است که ناتو یک سازمان جنگی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، رئیس حزب کارگر ترکیه گفت: شکی نیست که هدف آمریکا تضعیف روسیه است. برای آن‌ها اهمیتی ندارد که مردم آسیب ببینند. در واقع همه کشورهای سلطه طب در این زمینه یکسان هستند. بسیاری از غیرنظامیان در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و آفریقا کشته شدند، اما آمریکا به درد و رنج مردم محلی اهمیت نمی‌دهد.

وی گفت: یکی از خواسته‌های ما ممنوعیت ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی است که منظور من از آن پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو است. ما از ترکیه می‌خواهیم که پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو را ببندد.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز در خصوص پیوستن اعضای جدید به ناتو گفت: ما با(عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) مخالف نیستیم. اما به این موضوع به عنوان امنیت ملی ترکیه نگاه می‌کنیم. آن‌ها نباید اجازه دهند پ. ک. ک و رسانه‌ها، سازمان‌ها، افراد وابسته و گروه‌های دیگر در این کشورها فعالیت کنند.

بر اساس قوانین داخلی ناتو هر عضوی می‌تواند به تنهایی، عضویت یک کشور جدید در مجموعه اعضای ناتو را به راحتی رد کند به همین دلیل اعضای ناتو به دنبال اخذ موافقت آنکارا برای پیوستن اعضای جدید هستند، اما ترکیه همچنان با این درخواست‌های اولیه مخالف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.