با پیوستن ایستگاه پروازی گیلان به جمع ایستگاه‌های پروازی عتبات، زائران گیلانی پس از ۳ سال وقفه می‌توانند به صورت مستقیم به این سفر معنوی مشرف شوند.

افزایش ایستگاه‌های پروازی عتبات/ پرواز مستقیم از گیلان‌ هم برقرار شد

به گزارش قدس آنلاین، دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات در روزهای گذشته آغاز شد و مشتاقان سفر کربلا در این دوره نیز فقط به صورت هوایی عازم عراق می‌شوند.

با تلاش صورت گرفته از سوی مسؤولان، تعداد ایستگاه‌های پروازی در این دوره افزایش یافت. بر همین اساس، تعداد ایستگاه پروازی با اختصاص پرواز مستقیم از گیلان به نجف اشرف، به هفت ایستگاه پروازی افزایش پیدا کرد.

پیش از این بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات از استان گیلان به دلیل نبود پرواز مستقیم، امکان تشرف به عتبات را نداشتند. البته برخی هم با وجود تحمیل هزینه اضافه، از ایستگاه پروازی تهران به عراق سفر می‌کردند.

اکنون با ازسرگیری سفرهای زیارتی به عتبات از طریق ایستگاه پروازی گیلان پس از ۳ سال وقفه، زائران روزهای پنج‌شنبه می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

سفر عتبات به صورت رسمی از آذرماه برقرار شد و با تلاش مسؤولان ایستگاه‌های پروازی هم افزایش یافت تا زائران شهرهای مختلف بتوانند به صورت مستقیم از شهر خود به عراق اعزام شوند. اما در آن دوره به دلیل بالا بودن قیمت بلیت پروازها و همچنین نبود پرواز متناسب با تقاضا، هزینه‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرد و همچنان مسؤولان و مردم نسبت به بالابودن قیمت پروازها گلایه دارند.

 سفر عتبات به مدت یک هفته و با قیمت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صرفا به صورت هوایی از تهران، اصفهان، یزد، مشهد، ساری و کرمان و ‌گیلان زائر عتبات می‌شوند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.