هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند یحیی گل محمدی می‌تواند با کسب عنوان قهرمانی یک اتفاق ویژه را در رقابت‌های لیگ برتر برای آن‌ها رقم زند، اما ناکامی تیم گل محمدی رویای هواداران دو آتشه پرسپولیس را نقش بر آب کرد تا آن‌ها به شدت نسبت به عملکرد سرمربی تیم در این فصل معترض شوند.

پرسپولیس در منگنه قرارداد یحیی

گل محمدی با قبول شکست برابر سپاهان فارغ از اینکه قهرمانی رقیب سنتی سرخپوشان را قطعی کرد، شانس دستیابی به عنوان نایب قهرمانی را نیز از دست داد تا هجمه سنگینی را علیه خود نظاره گر باشد. با این حال بعید به نظر می‌رسد گل‌محمدی در برهه کنونی استعفا دهد، چون با این اتفاق وی به شدت متضرر خواهد شد، از این رو وی گزینه کناره‌گیری را فعلاً از دستور کار خود خارج کرده تا ببیند پیشنهاد مدیریت باشگاه چگونه است.
البته مدیران باشگاه پرسپولیس هم به هیچ وجه به دنبال کنار گذاشتن یا اخراج گل محمدی نیستند؛ چون این اقدام نه تنها آن‌ها را با یک چالش بزرگ مالی مواجه خواهد کرد، بلکه امکان ناکامی تیم بحران زده پرسپولیس را در سه بازی باقیمانده از رقابت‌های لیگ برتر را تشدید می‌کند تا به کلی شانس نایب قهرمانی را نیز از دست بدهند، به همین دلیل شنیده می‌شود درویش برای کنترل اوضاع قرار است با گل‌محمدی ملاقات کند و دوباره از وی حمایت کند.
اتفاقی که با خشم سنگین هواداران پرسپولیس همراه شده است، منتقدان یحیی ادامه حضور او در این باشگاه را یک اشتباه بزرگ می‌دانند و معتقدند باید همین حالا تکلیف یحیی یکسره شود تا فصل آینده اشتباهات این فصل تکرار نشود، اما از آنجا که قرارداد پرسپولیس و گل محمدی در دوره مجید صدری به مدت سه فصل دیگر تمدید شد، دست پرسپولیس کاملاً در این ماجرا بسته است و حالا گل محمدی نقش تعیین کننده در این ماجرا را ایفا خواهد کرد.
بیانیه باشگاه پرسپولیس پس از قهرمانی استقلال و شکست برابر سپاهان نیز به همین دلیل منتشر شد تا پیشکسوتان و هواداران قدری آرام شوند، اما این اتفاق رخ نداد بلکه فضا کاملاً ملتهب شد.
اما در این بین یک پرسش بزرگ وجود دارد که مبلغ قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس چه مقدار است و باشگاه پرسپولیس در صورت برکناری یحیی بایستی چه میزان غرامت به وی پرداخت کند؟ هرچند اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما گفته می‌شود رقم مذکور یک رقم خیره کننده است که به صورت تصاعدی هر سال افزایش پیدا می‌کند، از این رو چنانچه پایه رقم قرارداد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد برای فصل نخست باشد، به صورت تقریبی هر فصل ۳۰ درصد به مبلغ مذکور اضافه می‌شود که این رقم یک مبلغ هنگفت به حساب می‌آید که در صورت فسخ قرارداد از سوی باشگاه، پرسپولیس باید حداقل نیمی از آن را به سرمربی طرف قرارداد پرداخت کند تا وی متضرر نشود و این مبلغ در برهه‌ای که پرسپولیس گرفتار بدهی‌های معوقه از دوره محمد حسن انصاری فرد است، رقم بسیار سنگینی به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.