عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی، طرح نهضت ملی مسکن با دستور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن، روز سه‌شنبه در شهرهای جدید گلبهار و بینالود خراسان رضوی آغاز شد.

عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: امروز با دستور رییس جمهوری عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۴۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شامل ۱۰ هزار و ۸۲۹ واحد در گلبهار و هزار و ۲۱۳ واحد در بینالود همزمان با عملیات اجرایس طرح ملی مسکن در ۲۲ شهر جدید کشور آغاز شده است.

محمدعلی منصوری بیان کرد: کل ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شامل شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای جدید و روستاها ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر دارای شرایط بوده و در نهایت حدود ۵۰ هزار نفر تاییده نهایی برای ساخت مسکن را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تاکنون زمین مورد نظر برای ساخت ۷۵ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شده و در سامانه مربوط به متقاضی تخصیص داده شده است، یک سری اراضی نیز در شرف تغییر کاربری برای اجرای این طرح هستند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هم اینک عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از پایه‌ریزی فونداسیون تا نازک‌کاری در استان در حال اجرا است و حدود ۴۶ هزار واحد در مرحله تخصیص زمین، طراحی، تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

منصوری اضافه کرد: مسوولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر با اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها با بنیاد مسکن و شهرهای جدید با شرکتهای عمران آن شهرها است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.