مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران گفت: ۳۰ هزار عنوان کتاب از ۲۴کشور در بخش خارجی نمایشگاه حضور دارند.

۳۰هزار عنوان کتاب از ۲۴ کشور در بخش خارجی نمایشگاه

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: علاوه بر کشور قطر که به همراه جمعی از ناشران به عنوان میهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه حضور دارد، آثار مکتوب ناشران ۲۴ کشور در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان است.

اکنون انبار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار ۱۶۷ ناشر را در خود جای داده است و ۳۰ هزار عنوان کتاب وارد فضای انبار شده است و بخش زیادی نیز با زحمت همکاران‌مان در فرایند ترخیص از گمرک این اقدام انجام شده است.

وی افزود: این ۳۰ هزار عنوان کتاب از کشورهای انگلستان، استرالیا، هلند، ایالات متحده، آلمان، اسپانیا، سوئیس، هند، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی، سوریه، لبنان، پاکستان، تونس، عراق، کویت، بحرین، عمان، مصر، صربستان، آذربایجان و افغانستان در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.

جانمایی آثار ۱۶۷ ناشر خارجی در رواق شرقی

اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه حدود ۱۶۷ ناشر لاتین و عربی در بخش ناشران خارجی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دو سالن مستقل در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) جانمایی خواهند شد، گفت: امسال ۶۶ غرفه در دو بخش لاتین و عرب پیش‌بینی شده است که تا کنون حدود ۳۰ هزار عنوان کتاب را در خود جای خواهند داد.

وی ادامه داد: این فهرست در حال بررسی است که احتمال دارد این آمار تا زمان برگزاری نمایشگاه در ۲۱ اردیبهشت ماه آمار افزایش پیدا کند. غرفه طرح گرنت پرشور و فعال‌تر از گذشته در این دوره حضور دارد.

مدیر کمیته ناشران خارجی و دبیر گرنت ایران با بیان اینکه توجه جدی به نهضت ترجمه در قالب طرح گرنت، از فعالیت‌های اصلی در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود، گفت: با توجه به سال‌ها فعالیت دبیرخانه گرنت ایران و ثبت و حمایت از ۴۱۵ اثر، غرفه طرح گرنت بسیار پرشور و فعال‌تر از گذشته در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. ایجاد فضایی متفاوت برای گرنت ایران در این دوره از نمایشگاه، برگزاری رویدادهای مهم، گفتگو با صاحبان اثر و ایجاد ظرفیت‌های خوب برای توسعه و تقویت ترجمه آثار فاخر و ارزشمند ایرانی از برنامه‌های دبیرخانه طرح گرنت ایران است.

جانعلی‌پور گفت: محل استقرار غرفه گرنت در بخش بین‌الملل واقع در طبقه اول شبستان اصلی است و محل برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با گرنت خواهد بود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.