رییس انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی پرداخت مالیات را از موانع بزرگ در مسیر توسعه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: ارزش‌گذاری فناوری منجر به پرداخت مالیات از سوی شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

پرداخت مالیات از موانع بزرگ در مسیر دانش‌بنیان‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی مدنی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: اخیرا شرکت‌های دانش بنیان از محل تجدید ارزیابی در بحث افزایش سرمایه معافیت مالیاتی گرفتند.

وی بیان کرد: درخواست شرکت‌های دانش بنیان این است که یا افزایش سرمایه از ارزشگذاری فناوری در همان رده تولیدی باشد یا معافیت مالیاتی به صورت جداگانه برای آنها در نظر گرفته شود.

رییس انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی گفت: هم اینک یکی از نکات کلیدی در بحث دانش بنیانی ها، ارزش‌گذاری تکنولوژی و فناوری است که به طور قطع این مسیر، توسعه اقتصاد دانش بنیان را رقم می زند.

وی اضافه کرد: قانون تجارت در کشورمان قدیمی است و ارزش فناوری در آن لحاظ نشده است، پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده که جذب سرمایه گذاری برای شرکتهای دانش بنیان از مسیر فناوری نباشد که البته این ممکن نیست زیرا ارزش فناوری خیلی افزایش یافته است.

دریافت عوارض از صادرات تولیدات کشاورزی متوقف شود

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دریافت عوارض از صادرات تولیدات بخش کشاورزی بسیار آسیب زا و ظلم به بخش کشاورزی و صادرات است و این بخش نیاز به تجدیدنظر دارد.

محمدحسین روشنک افزود: از سوی دیگر محدود کردن حوزه تجارت در اقتصاد بویژه اینکه بخواهند بخش خصوصی را حذف کنند، موفقیتی در پی ندارد و در نهایت این بخش را با شکست مواجه می کند.

وی به آسیب‌های ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقتصاد کشور در سالهای گذشته پرداخت و گفت: باید مشخص شود که ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ چه کسانی دریافت کرده اند، اسامی آنان باید افشا شود زیرا فعالان واقعی بخش خصوصی از این ارز منتفع نشدند، نباید بخش خصوصی را در این زمینه بکوبند.

روشنک اظهار داشت: در گذشته از زمان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا تا رسیدن کالا به سفره مردم ۶ ماه طول می کشید، اکنون دولت این تخصیص این ارز را حذف کرده است، تکلیف کامیونی که بار کالا با ارز ۴۲۰۰ نومانی را داشته و یک شبه قیمت کالایش دو برابر شده است، چیست؟

مهاجرت روستاییان ناشی از خشکسالی است

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه کارآفرینی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها کم شدن شغل نیست بلکه موضوع اصلی به خشکسالی و کم شدن آب برمی گردد.

رضا حمیدی افزود: روستاییان به دلیل خشکسالی کشاورزی را از دست می دهند و چون هیچ هنری ندارند، به شهرها مهاجرت کرده و در حاشیه شهر ساکن می شوند، به طوری که حاشیه نشینان در کشورمان به ۲۴ میلیون نفر رسیده اند.

طلایی ترین دوران کشور در برخورداری از گندم و آرد باکیفیت

نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس انجمن آرد استان‌های خراسان نیز در این نشست گفت: ۹ میلیون تن گندم در سال برای مصرف نان در کشور مصرف می شود که معادل ۹ میلیارد کیلوگرم است، دولت هر کیلو گندم را به قیمت های ۶۶۵ تومان و ۹۰۰ تومان به کارخانه دار می دهد  و هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز می خرد، در مجموع با تمام هزینه های جانبی گندم و آرد، دولت هم اینک ۱۱۵ هزار میلیارد تومان در سال به مردم یارانه نان می دهد.

نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سال ها است که می گوییم اقتصاد ایران نیاز به جراحی دارد، دولت می خواهد یارانه را به نحوی به دست مردم برساند که دست سودجویان از این سفره کوتاه شود، اما پول که زور و قدرت دارد نمی گذارد این طرح دولت به آسانی مسیر خود را طی کند، هرچند رسانه ها هم در تبیین این طرح برای مردم کوتاهی کردند.

حسینی بیان کرد: دولت‌های گذشته سعی زیادی در اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ها کردند اما اجرایی نشد، در حالی که اگر این طرح زودتر به اجرا می رسید، جلوی بروز بسیاری از مفاسد گرفته می شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.