بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۶درصد از چهار هزار دانش‌آموز این استان که در ۲ سال اخیر از تحصیل بازمانده بودند به چرخه آموزش بازگشتند.

۲۶ درصد دانش‌آموزان بوشهری بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، علی موحدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۸۰۰ کلاس تخریبی، معادل ۶۰ مدرسه با این همه سرمایه و پیشینه‌ی استانی زیبنده و قابل قبول نیست که امیدواریم با حمایت کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانها، نماینده، ولی فقیه در استان، استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان و خیرین در یک برنامه ۴ ساله، تعداد کلاس‌های تخریبی به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: با حضور ۶۵۰ دانشجومعلم فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان، ۴۰۰ نیروی خرید آموزشی، حدود ۴۵۵ نیروی استخدامی ماده ۲۸، ۳۰ سرباز معلم و تعدادی طلبه وظیفه، برون سپاری در تعدادی از هنرستان‌های کاردانش، اضافه تدریس شاغلین و نیروهای بازنشسته با مشکل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید روبه‌رو نخواهیم بود و امسال یکی از سال‌هایی است که کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی جدید داریم.

بازگشت ۲۶درصدی بازماندگان از تحصیل در بوشهر

وی عنوان کرد: ۳۹۵ نفر سهمیه برای سال آینده در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برای دانش آموزان بوشهری وجود دارد و از همین جا از دانش آموزان این استان که دغدغه معلمی و تعلیم و تربیت دارند دعوت می‌کنیم که دانشگاه فرهنگیان را در کنکور سراسری انتخاب و خلا کمبود معلم در استان را مرتفع کنند.

موحدی ضمن اشاره به افزایش ۲۶ درصدی شناسایی، جذب و برگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر، گفت:بیشترین شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و در گام بعد متوسط اول و دوم هستند.

بی‌مهری پتروفرهنگ به آموزش و پرورش استان بوشهر 

این مقام مسئول بابیان اینکه هم اکنون با همکاری صنعت نفت و گاز و شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی، کلاس‌های کنکور و تقویتی برای دانش آموزان کنکوری در حال برگزاری است،  اذعان کرد: درحالی که سهم عمده‌ای از پتروفرهنگ متعلق به فرهنگیان است و با وجود همکاری دستگاه‌های مختلف استان با آموزش و پرورش؛ اما تا به الان از سوی پتروفرهنگ کمک موثری دریافت نکرده‌ایم که این موضوع یکی از مطالبات ما برای پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: ۱۷۳ هزار نیروی خرید خدمات، شرکتی و... ۱۴۰۲ نیروی حق‌التدریس آزاد تبدیل وضعیت شده و ۵۴۵ نفر از طریق آزمون استخدام ماده ۲۸ به جمع معلمان سال آینده اضافه می‌شوند؛ همچنین در راستای تحقق فرمایش رهبری در به صفر رساندن نرخ بی سوادی، شرایط استخدام ۷۰ نفر نیروی نهضت فراهم شد.

موحدی ضمن اشاره به روند روه به رشد ساخت مدارس طی این سال ها، افزود: در بهمن ماه سال۱۴۰۰، تعداد ۱۶ مدرسه جدید که بیشتر متعلق به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است، تحویل گرفته شد؛ ولی این مدارس با مشکل برق روبه‌رو هستند که حدود ۹ میلیارد تومان برای اتصال برق این مدارس نیاز است تا در مهر ماه آینده در چرخه تعلیم و تربیت قرار گیرند.

۱۴ مدرسه در استان بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود

وی تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها حتی مرکز استان نیاز به فضای آموزشی وجود دارد؛ اما در شهرستان دشتی و تنگستان و دشتستان(سعدآباد، آبپخش، شبانکاره، تنگ ارم و بوشکان) نیاز به مدارس و کلاس‌های جدید، بیشتر احساس می‌شود که حدود ۱۴ مدرسه در سوم خرداد همزمان با آغاز کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز به صورت نمایشی در شهرک نیایش کلنگ زنی خواهد شد.

موحدی ادامه داد: سرانه ورزشی دانش آموزها در استان بوشهر جزو ۴ استان برتر است که با افزایش فضای ورزشی در استان این انتظار را داریم که جزو ۲ استان برتر در سرانه فضای ورزشی قرار گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از طرح‌های خوب دیگر در آموزش و پرورش، طرح شهید خرازی است که در طرح طرح شهید خرازی اجازه داده می‌شود که همه فضای ورزشی استان شامل استخرها، سالن ها، زمین‌های چمن مصنوعی، باشگاه‌های ورزشی آموزش و پرورش برای اولیا در کنار دانش آموزان آزادسازی شده و همچنین ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استان بوشهر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال تجهیز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مطالبات ۱۰ ساله جامعه فرهنگی، قانون رتبه‌بندی معلمان بود که با اصلاح لایحه و آیین نامه، به عنوان قانون رتبه بندی مصوب شد و در خردادماه با بارگذاری فرم خود اظهاری معلمان و امتیازدهی که توسط مدیر و معلم و پس از آن تطبیق نهایی، رتبه‌بندی‌ها بر اساس آن انجام می‌شود.

علی موحدی افزود: مطالبه دوم فرهنگیان در بحث بیمه به خصوص بیمه تکمیلی و نداشتن رضایت فرهنگیان بوده است که از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش به این قضیه ورود جدی کرده و در آینده نزدیک مشکل بیمه فرهنگیان رفع خواهد شد و موضوع بعدی رفاهیات فرهنگیان است که در این خصوص نیز وزارت آموزش و پرورش کشور تصمیمات جدی دارد که به زودی رسانه‌ای و ابلاغ خواهد شد.

موحدی عنوان کرد: درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با انضباط، برنامه، پیگیری و مطالبه‌ای که صورت گرفت از ۸ میلیارد به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت؛ همچنین ۶۰ هکتار از املاک و زمین‌های آموزش و پرورش استان بوشهر با همکاری بنیاد مستضعفان بعد از حدود ۴۳ سال از انقلاب به مالکیت این اداره برگشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.